fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Techniki nieetyczne, czyli co to?

Na czym polegają Techniki nieetyczne?

Definicja

Techniki nieetyczne inaczej zwane Black Hat SEO, to działania, które mają na celu poprawić pozycję danej strony www w wynikach wyszukiwania, jednak są one niezgodne z obowiązującymi regułami dotyczącymi pozycjonowania SEO dla webmasterów.

3 ciekawostki o technikach nieetycznych

1. Co oznaczają nieetyczne techniki pozycjonowania?

Nieetyczne techniki pozycjonowania to te, które manipulują wynikami. Zgodnie z wytycznymi dla webmasterów, które zostały ustalone przez wyszukiwarki, są one zakazane. Mimo to, nieuczciwe postępowanie jest podejmowane przez niektórych administratorów stron internetowych ze względu na to, że pozwalają szybko osiągnąć zamierzone wyniki, czyli wyższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jednak z reguły odbywa się to kosztem jakości oraz wartości strony.

2. Popularne nieetyczne techniki

Istnieje wiele technik pozycjonowania SEO, które zaliczane są do tych nieetycznych. Wśród tych najpopularniejszych znajdują się:

  • Cloaking,
  • Link farms,
  • Keyword stuffing,
  • Doorway Pages,
  • Kopiowanie treści z innych stron,
  • Spamowanie komentarzami,
  • Przekserowanie 301.

Cloaking polega na tworzeniu odmiennej treści dla użytkowników i wyszukiwarek internetowych. Z kolei link farms, czyli farmy linków, to pozyskanie jak największej ilości linków prowadzących do danej witryny, z tym że pochodzą one z niskiej jakości stron lub nie są tematycznie związane z domeną, do której linkują. Keyword stuffing to z kolei nadmierne stosowanie słów kluczowych, które w efekcie tworzą mało naturalny tekst. Natomiast Doorway Pages to strony o niskiej jakości, które wykonywane są tylko po to, aby przekierować użytkownika na inną stronę.

3. Konsekwencje stosowania nieetycznych technik

Postępowanie niezgodne z wytycznymi i posługiwanie się nieetycznymi technikami SEO jest surowo karane. Przede wszystkim Google stosuje dwa rodzaje kar. Są to filtry ręczne oraz algorytmiczne nakładane odpowiednio przez pracowników Google lub algorytmy. Ich konsekwencją może być czasowe obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania, ale też w przypadku notorycznego stosowania nieetycznych technik, strona może zostać całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania.