Top Level Domain, czyli domena najwyższego rzędu, to ostatnia część adresu zapisywana po ostatniej kropce. Jej dwie główne kategorie gTLD i ccTLD. Najpopularniejsza domena to .com i jak każda z nich informuje o charakterze danej witryny. Tego typu rozszerzenie służy bowiem błyskawicznemu zorientowaniu się, do jakiego kraju należy dana strona, a także czy służy komercyjnemu lub innemu użytkowi. Kontorlę nad wszystkimi zakończeniami sprawuje Internet Corporation for Assorted Names and Numbers (Internetowa Koropracja dla Zróżnicowanych Nazw i Liczb).

Czy wybór TLD ma wpływ na pozycjonowanie?

Algorytmy Google, sprawdzając dany adres, nie biorą pod uwagę końcówki domeny. Automatycznie nie sprawi to zatem, że strona pojawi się wyżej lub niżej. Niektórzy użytkownicy zwracają jednak uwagę na URL, nie klikając w te niepopularne. Z jednej strony może to więc być sposób na wyróżnienie się spośród morza podobnych ofert, jednak z drugiej tego typu nadmierne komplikowanie czasami przynosi skutek odwrotny od zamierzonego.