słownik pojęć marketingowych
TLD – co to jest, definicja
TLS – definicja. Co to jest?

Transport Layer Security to część protokołu https szyfrującego dane użytkownika danej witryny. Mimo iż najbardziej przydaje się do zabezpieczania poufnych danych, takich jak logowanie do stron bankowych oraz urzędowych, to należy stosować go także na innego rodzaju stronach. Uniemożliwia on bowiem śledzenie historii przeglądania odbiorców chronionej witryny, a także blokuje dostęp do maili i innych prywatnych treści. Przekazywane wyszukiwarce dane nie są zatem przesyłane osobom trzecim, a przeglądanie zabezpiecza odpowiedni protokół.
Czym różni się TSL od SSL?
Secure Sockets Layer to pierwsza wersja szyfrowania danych wprowadzona po znacznym rozwoju sieci internetowej w latach 90. Początkowo chronił on wybiórczo niektóre dane, co nadal wystawiało je na ryzyko kradzieży poufnych informacji. Algorytm był cały czas dopracowywany, pojawiały się jego nowe aktualizacje aż w końcu, na podstawie ostatniej z nich stworzono zupełnie nowy system, czyli właśnie używany do dzisiaj i obsługiwany przez większość przeglądarek TSL.
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
- W