Top Level Domain, czyli domena najwyższego rzędu, to ostatnia część adresu zapisywana po ostatniej kropce. Jej dwie główne kategorie gTLD i ccTLD. Najpopularniejsza domena to .com i jak każda z nich informuje o charakterze danej witryny. Tego typu rozszerzenie służy bowiem błyskawicznemu zorientowaniu się, do jakiego kraju należy dana strona, a także czy służy komercyjnemu lub innemu użytkowi. Kontorlę nad wszystkimi zakończeniami sprawuje Internet Corporation for Assorted Names and Numbers (Internetowa Koropracja dla Zróżnicowanych Nazw i Liczb).
Czy wybór TLD ma wpływ na pozycjonowanie?
Algorytmy Google, sprawdzając dany adres, nie biorą pod uwagę końcówki domeny. Automatycznie nie sprawi to zatem, że strona pojawi się wyżej lub niżej. Niektórzy użytkownicy zwracają jednak uwagę na URL, nie klikając w te niepopularne. Z jednej strony może to więc być sposób na wyróżnienie się spośród morza podobnych ofert, jednak z drugiej tego typu nadmierne komplikowanie czasami przynosi skutek odwrotny od zamierzonego.
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO