słownik pojęć marketingowych
Trust Rank – co to jest, definicja
Trust Rank – definicja. Co to jest?

Algorytm Trust Rank – skrótowo nazywany „TR” – według ekspertów zajmujących się pozycjonowaniem SEO jest jednym z najważniejszych wskaźników wpływających na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Określa on poziom zaufania do witryny i jakość profilu linków przychodzących, a także zawartych w jej obrębie treści. Został opracowany przez Jana Pedersena z Yahoo wraz z zespołem naukowców z Uniwersytetu Stanforda. Jego celem było stworzenie metody wspomagającej usuwanie spamu z SERP-ów.
Na czym polega działanie Trust Rank?
Model działania algorytmu Trust Rank oparty jest na założeniu, że linki przychodzące z wysokiej jakości domen świadczą o dużej wartości naszej witryny internetowej. Im więcej ich jest tym wyższy jest wskaźnik TR. Analogicznie – niezaufane linkowanie przyczynia się do obniżenia oceny serwisu i jego autorytetu. Warto wspomnieć, iż metodologia zakłada także uwzględnianie odnośników zarówno z atrybutem dofollow, jak i nofollow. Technika oceny nie jest w 100% automatyczna, gdyż w początkowej fazie (pierwszych 200 stron www) oceniania dokonuje specjalny zespół QR (ang. Quality Review).
Wielu specjalistów jest zdania, że Trust Rank to jeden z głównych czynników wpływających na naszą pozycję w wynikach wyszukiwarki Google, jednakże sam dostawca usługi zaprzecza, jakoby stosował tę metodę oceny. W internecie można znaleźć wyspecjalizowanie narzędzia online pozwalające na automatyczne obliczenie aktualnej wartości parametru TR. Przykładami są tutaj Moz oraz Trust Rank Checker. Wyniki różnią się jednak w zależności od stosowanej aplikacji, gdyż biorą pod uwagę odmienne czynniki.
Jakie jest znacznie Trust Rank w e-commerce?
Często można spotkać się z pytaniem, jakie jest znaczenie współczynnika Trust Rank w branży e-commerce. Okazuje się, że niezależnie od tego, czy rzeczywiście wpływa on na ranking naszej witryny w Google, jest zdecydowanie przydatny w ocenie jakości serwisu i przydatności treści opublikowanych na jego łamach. Analiza tego parametru z pewnością jest pomocna w działaniach z zakresu pozycjonowania SEO, a wnioski z niej płynące pomagają w podniesieniu pozycji sklepów internetowych w rezultatach wyszukiwania.
Jeżeli naszym celem jest skierowanie do witryny jak największej liczby potencjalnych klientów z organicznych wyników Google i podniesienie współczynnika konwersji, to opisywany algorytm pomoże nam w analizie zaufania do naszej strony. Trust Rank pozwoli w szybki sposób określić, które z podstron e-sklepu są wysokiej jakości, a jakie z nich wymagają wtórnego przeanalizowania i ewentualnej korekty treści (tekstów, grafik czy meta tagów). Sprawdzimy też, czy zawartości witryny może być uznana za spam.
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
- W