fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Thin content, czyli co to?

Na czym polega Thin content?

Definicja

Thin content to treści niskiej jakości, które umieszczone są na stronie internetowej w obrębie strony głównej, ale też i podstron. Thin content jest negatywnie postrzegany przez roboty indeksujące, dlatego ma znaczący wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

3 ciekawostki o thin content

1. Jakie treści zalicza się do thin content?

Treści niskiej jakości to dość ogólne określenie. Dlatego warto wiedzieć, jakie postępowanie przyczynia się do tworzenia thin content. Przede wszystkim niska jakość treści publikowanych na stronach www powodowana jest:

  • błędami merytorycznymi,
  • błędami składniowymi i językowymi,
  • pisaniem treści bez wartości dla użytkownika,
  • kopiowaniem treści,
  • ukrywaniem treści – cloaking,
  • nienaturalnym używaniem słów kluczowych,
  • stosowaniem stron przejściowych.

Co więcej, publikacja treści zawierających nieaktualne dane lub wprowadzające w błąd czytelników, także uważana jest za thin content.

2. Thin content a SEO

Publikowanie niskiej jakości treści na stronie internetowej ma duże znaczenie w przypadku pozycjonowania SEO. Wszystko ze względu na to, że roboty Google analizują zawartość każdej strony i oceniają ją pod kątem jakości. W przypadku witryn stosujących thin content konsekwencją może być spadek oceny strony, czyli obniżenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to zjawisko niepożądane, ponieważ przyczynia się od spadku liczby odwiedzin na danej stronie. Dodatkowo niektóre działania, które wpływają na niską jakość treści, są także zaliczane do nieetycznych technik pozycjonowania, co może spowodować dodatkowo nałożenie kary na witrynę www.

3. Identyfikacja stron z thin content

W celu sprawdzenia, czy treści na danej stronie internetowej będą traktowane jako thin content, można posłużyć się narzędziami do monitorowania contentu. Są to między innymi:

  • Google Search Console,
  • Deep Crawl,
  • Google Analytic,
  • Copyscape.

To tylko przykładowe narzędzia, które można wykorzystać do analizy stron pod kątem jakości treści.