słownik pojęć marketingowych
Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – definicja. Co to jest, jak działa w praktyce
Działania z zakresu targetowania behavioralnego i kontekstowego to jedne z podstawowych procesów stanowiących zasadniczy element planowania każdej kampanii reklamowej. Umożliwiają dotarcie z komunikatem marketingowym do skonkretyzowanej grupy docelowej, w której istnieje potencjalnie największe prawdopodobieństwo finalizacji sprzedaży czy innego rodzaju zainteresowania naszą usługą, czy danym wydarzeniem. Właściwie dobrany target przyczynia się do maksymalizacji efektywności emitowanych reklam online, jak i offline.
Na czym polega targetowanie behavioralne?
Nowoczesne targetowanie behavioralne to termin określający szereg działań, których celem jest dotarcie kampanii reklamowej do konkretnych grup odbiorców. Elementem procesu jest tworzenie sprofilowanych modeli potencjalnych klientów na podstawie dostępnych danych statystycznych i analitycznych pochodzących z różnego rodzaju raportów branżowych, ankiet klienckich, jak i narzędzi udostępnianych przez serwisy Facebook czy Google. Uwzględnia się również takie dane jak historię zakupów w sklepie czy rezerwacje w hotelach.
Precyzyjne targetowanie behavioralne stanowi doskonały sposób na optymalizację efektywności reklam, a jednocześnie obniżenie kosztów dotarcia do najbardziej zainteresowanych produktem lub usługą odbiorców. Profilowania dokonuje się z użyciem informacji na temat miejsca zamieszkania czy podróży, a także płci, wieku, geolokalizacji, zawodu, dochodów, zachowań oraz zainteresowań, a nawet języka ojczystego. Pozwala to na segmentację grup potencjalnych klientów i dostosowanie do nich przekazu marketingowego.
Co to jest targetowanie kontekstowe?
Pod pojęciem targetowanie kontekstowe rozumiemy metody wyświetlania reklam, które dostosowują miejsce ich emisji do niesionej treści. Przykładem może być publikowanie banerów graficznych sklepu z wędkami i akcesoriami do połowu ryb na forach oraz grupach dyskusyjnych związanych z wędkarstwem. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań w tym zakresie jest sieć reklamowa Google Ads. Reklamodawcy uzyskują w niej dostęp do milionów stron internetowych, odpowiednio skategoryzowanych, co pozwala na umieszczanie elementów kampanii reklamowych w odpowiednim kontekście.
Działania z zakresu targetowania kontekstowego zwykle odnoszą się do tzw. reklam displayowych, często rozliczanych w modelu CPC. Narzędzia pozwalające na dotarcie do targetu w zależności od kontekstu umożliwiają wybór miejsc emisji na podstawie podanych słów kluczowych, tematyki witryn, a nierzadko działają w synergii z możliwościami behavioralnymi. Metoda ta jest wykorzystywana zarówno w kampaniach reklamowych produktów i usług, jak i wydarzeń masowych czy działań o charakterze prospołecznym.
- q
-
r
- Rozdzielczości ekranu, czyli co to?
- Rozszerzenia cen, czyli co to?
- Rozszerzenia formularzy kontaktowych, czyli co to?
- Rozszerzenie lokalizacji, czyli co to?
- Rozszerzenie objaśnień, czyli co to?
- Rozszerzenie połączeń, czyli co to?
- Rozszerzenie promocji, czyli co to?
- RSS, czyli co to?
- Ruby, czyli co to?
- Ruch referencyjny, czyli co to?
- RAM, czyli co to?
- Rank Brain, czyli co to?
- RLSA, czyli co to?
- REST, czyli co to?
- Remarketing, czyli co to?
- Reklama kontekstowa, czyli co to?
- Responsywna strona, czyli co to?
- Rank Math SEO, czyli co to?
- Real time marketing, czyli co to?
- Reklama natywna, czyli co to?
- Reklama społeczna, czyli co to?
- Rebranding, czyli co to?
- ROAS, czyli co to?
- ReCAPTCHA, czyli co to?
- Recykling treści, czyli co to?
- Referral, czyli co to?
- Reklama elastyczna (responsive ads), czyli co to?
- Reklama komercyjna, czyli co to?
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Syndykacja treści, czyli co to?
- SXO, czyli co to?
- Strona wyjścia, czyli co to?
- Strony dynamiczne, czyli co to?
- Strona wejścia, czyli co to?
- SWOT, czyli co to?
- Struktura nagłówków, czyli co to?
- Strony internetowe, czyli co to?
- Szybkość ładowania, czyli co to?
- Systemy płatności, czyli co to?
- Strony statyczne, czyli co to?
- Strony partnerskie, czyli co to?
- Szyfrowanie danych, czyli co to?
- Subdomena, czyli co to?
- Słowo kluczowe, czyli co to?
- Sitelinks, czyli co to?
- Skalowalność, czyli co to?
- Silosy tematyczne, czyli co to?
- Slogan reklamowy, czyli co to?
- Sprawdzenie responsywności, czyli co to?
- SMO (Social Media Optimization), czyli co to?
- Specjalista SEO, czyli kto to?
- Statystyki odwiedzin, czyli co to?
- SQLite, czyli co to?
- Strona główna, czyli co to?
- SMM, czyli co to?
- Strategia marketingowa, czyli co to?
- Storytelling, czyli co to?
- Spam Score, czyli co to?
- Stopka, czyli co to?
- Strategia pozycjonowania, czyli co to?
- Strona kontaktowa, czyli co to?
- SOAP, czyli co to?
- Strona produktowa, czyli co to?
- SERP, czyli co to?
- Semstorm, czyli co to?
- Senuto, czyli co to?
- SEOquake, czyli co to?
- Service Design, czyli co to?
- Serwer DHCP, czyli co to?
- Sesja, czyli co to?
- Shoper, czyli co to?
- Sieć wyszukiwania, czyli co to?
- Siatka powiązań, czyli co to?
- Sekcje witryny, czyli co to?
- Segmentacja, czyli co to?
- Search box, czyli co to?
- Scrum, czyli co to?
- SEM, czyli co to?
- Satelity, czyli co to?
-
t
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
- W