słownik pojęć marketingowych
USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
USP (ang. Unique Selling Proposition) – definicja. Co to jest?
Unikalna cecha produktu, usługi czy marki, czyli USP (ang. Unique Selling Proposition) to taktyka wykorzystywana w działaniach marketingu, której celem jest wyraźne odróżnienie oferty firmy od propozycji konkurencji. Pozwala wyróżnić się na tle konkurencyjnych przedsiębiorstw z tej samej branży. Jest narzędziem, które oddziałuje na świadomość konsumentów, budując pozytywny wizerunek naszych towarów w ich umysłach, nawet jeśli oferowany asortyment nie jest konkurencyjny cenowo (istotą jest wyższa jakość).
Na co zwrócić uwagę tworząc USP?
Proces tworzenia Unique Selling Proposition wymaga dobrego zrozumienia produktu, usługi albo marki, nad którą pracujemy. Na co zatem zwrócić uwagę tworząc USP?
- Powinno bezpośrednio informować potencjalnych klientach o zaletach naszej propozycji sprzedażowej, które argumentują jej wybór w zestawieniu z konkurencyjnymi rozwiązaniami.
- Musi zapadać „w pamięć” i budować wśród docelowej grupy konsumentów wizerunek wysokiej jakości oferowanych przez nas produktów.
- Dobrze, jeśli będzie odpowiadać na potrzeby naszego targetu, warto więc przeprowadzić analizę kluczowych oczekiwań potencjalnych odbiorców towarów oraz usług.
Nierzadko USP jest mylone ze sloganem reklamowym. Unique Selling Proposition jest jednak zwykle dłuższe i komunikuje konkretne wartości związane z produktem czy jego wytwarzaniem, obrazując wyjątkowość naszej propozycji sprzedażowej.
Jak przebiega proces tworzenia USP?
Decydując się na opracowanie USP, powinniśmy przede wszystkim zacząć od wypisania wszystkich możliwych cech towaru albo usługi oraz korzyści, jakie płyną z jej wyboru, szczególnie w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań tej samej klasy. Pomocne w tym procesie będzie wykorzystanie Google do przeprowadzenia kompleksowego researchu. Następnie powinniśmy rozważyć, jakie cechy emocjonalne charakteryzują przedstawioną ofertę i które z nich są wartościowe z perspektywy docelowej grupy potencjalnych klientów.
W trakcie procesu tworzenia Unique Selling Proposition należy także dokładnie zidentyfikować wszystkie aspekty, które odróżniają nasz produkt lub usługę od konkurencyjnych rozwiązań. Warto zwrócić szczególną uwagę na te właściwości, których konkurencja nie może od nas skopiować, gdyż stanowią unikatową cechę, posiadamy zaawansowany know-how na temat ich tworzenia albo są chronione prawem patentowym. Zdecydowanie powinniśmy takie elementy wykorzystać, tworząc przekaz reklamowy.
Finalizując budowę USP dotyczących oferowanych przez nas towarów lub oferty usługowej musimy stworzyć krótkie i zwięzłe wyrażenia jasno komunikujące unikalną wartość sprzedażową. Unique Selling Proposition powinno bezpośrednio odpowiadać na pytanie klienta „Co zyskam, wybierając Wasz produkt lub usługę? Dlaczego jesteście lepsi niż konkurencja?”. Budując treści, należy jednocześnie pamiętać o stosowaniu języka korzyści zamiast bezpośredniego wymieniania cech towaru.
-
r
- Rozdzielczości ekranu, czyli co to?
- Rozszerzenia cen, czyli co to?
- Rozszerzenia formularzy kontaktowych, czyli co to?
- Rozszerzenie lokalizacji, czyli co to?
- Rozszerzenie objaśnień, czyli co to?
- Rozszerzenie połączeń, czyli co to?
- Rozszerzenie promocji, czyli co to?
- RSS, czyli co to?
- Ruby, czyli co to?
- Ruch referencyjny, czyli co to?
- RAM, czyli co to?
- Rank Brain, czyli co to?
- RLSA, czyli co to?
- REST, czyli co to?
- Remarketing, czyli co to?
- Reklama kontekstowa, czyli co to?
- Responsywna strona, czyli co to?
- Rank Math SEO, czyli co to?
- Real time marketing, czyli co to?
- Reklama natywna, czyli co to?
- Reklama społeczna, czyli co to?
- Rebranding, czyli co to?
- ROAS, czyli co to?
- ReCAPTCHA, czyli co to?
- Recykling treści, czyli co to?
- Referral, czyli co to?
- Reklama elastyczna (responsive ads), czyli co to?
- Reklama komercyjna, czyli co to?
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Syndykacja treści, czyli co to?
- SXO, czyli co to?
- Strona wyjścia, czyli co to?
- Strony dynamiczne, czyli co to?
- Strona wejścia, czyli co to?
- SWOT, czyli co to?
- Struktura nagłówków, czyli co to?
- Strony internetowe, czyli co to?
- Szybkość ładowania, czyli co to?
- Systemy płatności, czyli co to?
- Strony statyczne, czyli co to?
- Strony partnerskie, czyli co to?
- Szyfrowanie danych, czyli co to?
- Subdomena, czyli co to?
- Słowo kluczowe, czyli co to?
- Sitelinks, czyli co to?
- Skalowalność, czyli co to?
- Silosy tematyczne, czyli co to?
- Slogan reklamowy, czyli co to?
- Sprawdzenie responsywności, czyli co to?
- SMO (Social Media Optimization), czyli co to?
- Specjalista SEO, czyli kto to?
- Statystyki odwiedzin, czyli co to?
- SQLite, czyli co to?
- Strona główna, czyli co to?
- SMM, czyli co to?
- Strategia marketingowa, czyli co to?
- Storytelling, czyli co to?
- Spam Score, czyli co to?
- Stopka, czyli co to?
- Strategia pozycjonowania, czyli co to?
- Strona kontaktowa, czyli co to?
- SOAP, czyli co to?
- Strona produktowa, czyli co to?
- SERP, czyli co to?
- Semstorm, czyli co to?
- Senuto, czyli co to?
- SEOquake, czyli co to?
- Service Design, czyli co to?
- Serwer DHCP, czyli co to?
- Sesja, czyli co to?
- Shoper, czyli co to?
- Sieć wyszukiwania, czyli co to?
- Siatka powiązań, czyli co to?
- Sekcje witryny, czyli co to?
- Segmentacja, czyli co to?
- Search box, czyli co to?
- Scrum, czyli co to?
- SEM, czyli co to?
- Satelity, czyli co to?
-
t
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
- W