Grupa docelowa, czyli osoby, do których stara się dotrzeć dany podmiot. Określając to, do kogo ma być kierowana dana reklama, bierze się pod uwagę przede wszystkim wiek, płeć, stan cywilny, rodzaj i stopień zdobytego wykształcenia, lokalizację pracy oraz domu, osiągane dochody (lub ewentualnie ich brak), a często także zainteresowania. Aby precyzyjnie określić grupę docelową, potrzeba stosunkowo dużo informacji. Skutkuje to jednak stosunkowo wysokim dostosowaniem do preferencji danych osób, jest zatem nadzieja na duże zainteresowanie. Zazwyczaj stosuje się jednak szersze kryteria, dzięki którym reklama będzie co prawda bardziej ogólna, będzie za to miała szansę dotrzeć do większego grona.

Czego używa się do określania targetu?

Algorytmy wyszukiwarki najczęściej korzystają z informacji, które większość osób sama im podaje, na przykład zakładając konto Google. Podanie daty urodzenia umożliwia określenie wieku, a resztę boty analizują na podstawie aktywności w sieci. Przeglądowi podlega szczególnie historia wyszukiwania oraz odwiedzonych stron. Część zainteresowań można także samodzielnie dopasować. Na ich podstawie algorytmy dopasowują każdego pod konkretny target, wyświetlając odpowiednio spersonalizowane reklamy.