SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
YMYL, czyli co to?
Na czym polega YMYL?
Definicja
YMYL to strony o istotnej tematyce. Rozwinięciem tego skrótu jest Your Money or Your Live, co można przetłumaczyć jako Pieniądze albo życie. Są to witryny internetowe, których zawartość ma kluczowy wpływ na życie, finanse, bezpieczeństwo, szczęście czy zdrowie użytkowników, którzy je przeglądają i czytają publikowane tam treści.
3 ciekawostki o YMYL
1. Rodzaje stron YMYL
Witryny internetowe dostarczające treści znaczące dla użytkowników mogą mieć różną zawartość. Najczęściej rozróżnia się te o tematyce:
- medycyny i zdrowia,
- prawnej,
- ekonomicznej,
- finansowej,
- politycznej.
Dodatkowo jako strony YMYL traktowane mogą być także sklepy internetowe oraz serwisy informacyjne i edukacyjne.
2. Optymalizacja stron YMYL pod kątem SEO
Google przykłada dużą uwagę do tego, jakiej jakości treści umieszczane są na stronach YMYL. Nie tylko content musi być wartościowy, ale także cała strona powinna być wiarygodna. W celu optymalizacji stron YMYL warto:
- tworzyć treści z aktualnymi i szczegółowymi danymi w konkretnej kategorii,
- podkreślać kwalifikacje i wiarygodność poprzez przykładowo dodanie autora treści,
- regularnie aktualizować stronę.
Treści publikowane na stronach YMYL muszą pochodzić ze sprawdzonych źródeł, zawierać tylko i wyłącznie prawdziwe i potwierdzone dane, a także skupiać się na dość szczegółowym opisie danego zagadnienia. Ponadto duże znaczenie ma aktualność danych, dlatego też strona powinna być aktualizowana, a wszelkie zmiany przykładowo w danych liczbowych, czy też zapisach przepisów prawnych na bieżąco aktualizowane.
3.Jak poprawić jakość strony YMYL?
Jeżeli strona YMYL zanotowała spadek w wynikach wyszukiwania, można podjąć pewne działania, które pozwolą na jej poprawę. Są to:
- zmodyfikowanie lub usunięcie treści o niskiej jakości,
- dodanie większej ilości wiarygodnych źródeł,
- zadbanie o współpracę z ekspertami,
- śledzenie komentarzy i opinii, a następnie podjęcie adekwatnych działań.
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja