Pozycjonowanie to dziedzina marketingu, której celem jest podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. White Hat SEO to z kolei jej zbiór technik, które są uznawane za w pełni zgodne z oficjalnymi wytycznymi dostawcy największej wyszukiwarki na świecie – firmy Google. Jakiego rodzaju działania wchodzą w skład tej metodologii?

Content marketing jako element White Hat SEO

Jednym z podstawowych elementów, jakie wchodzą w skład strategii White Hat SEO jest content marketing. Publikowanie wartościowych i merytorycznych treści w odpowiedni sposób nasyconych frazami kluczowymi ma duże znaczenie zarówno dla pozycjonowania, jak i budowy wizerunku eksperckiego osoby, marki lub przedsiębiorstwa. Długofalowa egzekucja planu marketingowego w zakresie tzw. dobrych treści przyczynia się do trwałego wzrostu sprzedaży i stałego pozyskiwania nowych klientów zainteresowanych naszymi produktami.

Influencer marketing w pozycjonowaniu SEO

Doskonałym sposobem na prowadzenie działań z zakresu White Hat SEO jest również influencer marketing. Współpraca z blogerami pozwala dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców zgodnej z profilem idealnego klienta danej firmy. Jednocześnie odpowiednio skonstruowane warunki kooperacji z twórcą internetowym umożliwiają pozostawienie linków z atrybutem dofollow do naszej strony www, co bardzo korzystnie wpływa na podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google.

User Experience w działaniach White Hat SEO

Kolejnym czynnikiem stanowiącym element działań pozycjonerskich zaliczanych do kategorii White Hat SEO jest dopracowanie projektu serwisu w zakresie UX (ang. User Experience). Odpowiednie rozmieszczenie przycisków Call-To-Action, przejrzysta nawigacja i przemyślana architektura informacji wraz z linkowaniem wewnętrznym doskonale wpływają na pozycjonowanie oraz pozytywne doświadczenia internauty odwiedzającego witrynę. Aspekty UX/UI przyczyniają się także do podniesienia współczynnika konwersji oraz wyników sprzedażowych.

Optymalizacja strony w pozycjonowaniu SEO

Całościowa optymalizacja strony www również jest nieodzownym elementem procesu pozycjonowania i należy do dobrych praktyk White Hat SEO. Należy dążyć do jak najszybszego działania witryny i maksymalnego skrócenia czasu jej ładowania. Musimy także pamiętać o dostosowaniu witryny do prawidłowego wyświetlania na urządzeniach posiadających ekrany o zróżnicowanych wymiarach i rozdzielczościach. Pomocnym rozwiązaniem jest stosowanie technologii RWD.

Dlaczego warto stosować White Hat SEO?

Wykorzystanie technik White Hat SEO przynosi wiele korzyści firmom stosującym je w działaniach z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Przede wszystkim są one zgodne z wytycznymi jakościowymi Google, dzięki czemu jesteśmy chronieni przed zbanowaniem naszej witryny i usunięciem jej z wyników wyszukiwania (w przeciwieństwie do metod należących do kategorii Black-Hat-SEO). Zastosowanie White Hat SEO w strategii marketingowej przedsiębiorstwa pozwala na podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarce na określone frazy kluczowe. Determinuje to wzrost wskaźników wpływających na konwersje, a w konsekwencji wyniki sprzedażowe firmy.