słownik pojęć internetowych
White Hat SEO – co to jest, definicja
White Hat SEO – definicja. Co to jest, jak wygląda w praktyce
Pozycjonowanie to dziedzina marketingu, której celem jest podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. White Hat SEO to z kolei jej zbiór technik, które są uznawane za w pełni zgodne z oficjalnymi wytycznymi dostawcy największej wyszukiwarki na świecie – firmy Google. Jakiego rodzaju działania wchodzą w skład tej metodologii?
Content marketing jako element White Hat SEO
Jednym z podstawowych elementów, jakie wchodzą w skład strategii White Hat SEO jest content marketing. Publikowanie wartościowych i merytorycznych treści w odpowiedni sposób nasyconych frazami kluczowymi ma duże znaczenie zarówno dla pozycjonowania, jak i budowy wizerunku eksperckiego osoby, marki lub przedsiębiorstwa. Długofalowa egzekucja planu marketingowego w zakresie tzw. dobrych treści przyczynia się do trwałego wzrostu sprzedaży i stałego pozyskiwania nowych klientów zainteresowanych naszymi produktami.
Influencer marketing w pozycjonowaniu SEO
Doskonałym sposobem na prowadzenie działań z zakresu White Hat SEO jest również influencer marketing. Współpraca z blogerami pozwala dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców zgodnej z profilem idealnego klienta danej firmy. Jednocześnie odpowiednio skonstruowane warunki kooperacji z twórcą internetowym umożliwiają pozostawienie linków z atrybutem dofollow do naszej strony www, co bardzo korzystnie wpływa na podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google.
User Experience w działaniach White Hat SEO
Kolejnym czynnikiem stanowiącym element działań pozycjonerskich zaliczanych do kategorii White Hat SEO jest dopracowanie projektu serwisu w zakresie UX (ang. User Experience). Odpowiednie rozmieszczenie przycisków Call-To-Action, przejrzysta nawigacja i przemyślana architektura informacji wraz z linkowaniem wewnętrznym doskonale wpływają na pozycjonowanie oraz pozytywne doświadczenia internauty odwiedzającego witrynę. Aspekty UX/UI przyczyniają się także do podniesienia współczynnika konwersji oraz wyników sprzedażowych.
Optymalizacja strony w pozycjonowaniu SEO
Całościowa optymalizacja strony www również jest nieodzownym elementem procesu pozycjonowania i należy do dobrych praktyk White Hat SEO. Należy dążyć do jak najszybszego działania witryny i maksymalnego skrócenia czasu jej ładowania. Musimy także pamiętać o dostosowaniu witryny do prawidłowego wyświetlania na urządzeniach posiadających ekrany o zróżnicowanych wymiarach i rozdzielczościach. Pomocnym rozwiązaniem jest stosowanie technologii RWD.
Dlaczego warto stosować White Hat SEO?
Wykorzystanie technik White Hat SEO przynosi wiele korzyści firmom stosującym je w działaniach z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Przede wszystkim są one zgodne z wytycznymi jakościowymi Google, dzięki czemu jesteśmy chronieni przed zbanowaniem naszej witryny i usunięciem jej z wyników wyszukiwania (w przeciwieństwie do metod należących do kategorii Black-Hat-SEO). Zastosowanie White Hat SEO w strategii marketingowej przedsiębiorstwa pozwala na podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarce na określone frazy kluczowe. Determinuje to wzrost wskaźników wpływających na konwersje, a w konsekwencji wyniki sprzedażowe firmy.
-
t
- TTFB, czyli co to?
- Transfer domen, czyli co to?
- Thin content, czyli co to?
- TikTok, czyli co to?
- Time to Interactive, czyli co to?
- Tiny text, czyli co to?
- TITLE, czyli co to?
- TITLE tag, czyli co to?
- Topical authority, czyli co to?
- Trade marketing, czyli co to?
- Testy A/B, czyli co to?
- Techniki nieetyczne, czyli co to?
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User Generated Content, czyli co to?
- Usunięcie z indeksu, czyli co to?
- Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?
- Uszkodzone linki, czyli co to?
- UTM generator, czyli co to?
- Utrzymanie strony, czyli co to?
- Użyteczność strony, czyli co to?
- Uczenie maszynowe (Machine learning), czyli co to?
- Ubersuggest, czyli co to?
- UI, czyli co to?
- Unikalna treść, czyli co to?
- Up-selling, czyli co to?
- URL Rating, czyli co to?
- User agent, czyli co to?
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja