SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Znacznik strong, czyli co to?
Na czym polega Znacznik strong?
Definicja
Znacznik strong jest elementem języka znaczników HTML. Pozwala on na formatowanie fragmentów tekstu w taki sposób, aby wyróżniały się na tle całej treści. Znacznik stron pogrubia czcionkę słowa, frazy, zdania bądź większego fragmentu tekstu.
3 ciekawostki o znaczniku strong
1. Kiedy wykorzystać znacznik strong
Znacznik strong pozwala wyróżnić fragment tekstu nie tylko wizualnie, ale także i semantycznie. Umieszczony w znaczniku tekst jest bardziej widoczny, pozwala na szybsze odnalezienie w treści najważniejszych informacji, a także przyciąga wzrok. Z tego też względu stosuje się go:
- w celu podkreślenia, że dana informacja jest ważna,
- aby zwrócić uwagę użytkowników,
- zaznaczyć istotę danego słowa, wyrażenia bądź zdania,
- do podkreślenia słów kluczowych,
- w celu ograniczenia ilości nagłówków na stronie.
To, co jest jeszcze istotne, znacznik stron wykorzystywany jest do wskazania kluczowych informacji w kodzie strony.
2. Zalety znacznika strong
Znacznik strong jest bardzo często wykorzystywany w czasie tworzenia stron internetowych. Wszystko ze względu na to, że posiada kilka kluczowych korzyści. Zalicza się do nich:
- lepszą widoczność tekstu na stronie internetowej,
- pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania,
- możliwość odnalezienia najważniejszych informacji bez czytania całego tekstu.
Dodatkowo pogrubiony tekst skutecznie przyciąga uwagę użytkowników, dlatego w znaczniku warto używać tylko istotnych informacji.
3. Znacznik strong a bold
W języku HTML znacznik strong zapisywany jest jako: <strong>treść</strong>. Daje on wizualnie podobne efekty do znacznika bold. Jednak kluczową różnicą jest to, że znacznik strong nie tylko pogrubia czcionkę wskazanego fragmentu treści, ale także odgrywa istotną rolę dla robotów wyszukiwarek. Wszystko dlatego, że znacznik strong ma dla nich znaczenie, a roboty zwracają większą uwagę na to, co znajduje się w znaczniku strong. Natomiast znacznik bold tylko wizualnie podkreśla tekst, ale jest zupełnie obojętny dla robotów wyszukiwarek.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja