fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wolumen wyszukiwania, czyli co to?

Na czym polega Wolumen wyszukiwania?

Definicja

Wolumen wyszukiwania bądź też search volume, to nic innego jak liczba wyszukań konkretnego słowa kluczowego w wyszukiwarce internetowej. Ilość ta może być podawana w różnym przedziale czasowym, najczęściej sprawdza się wolumen wyszukiwania w skali miesiąca.

3 ciekawostki o wolumenie wyszukiwania

1. Sprawdzanie wolumenu wyszukiwania

Aby sprawdzić wolumen wyszukiwania, można posłużyć się wieloma dostępnymi narzędziami. Można go sprawdzić między innymi w:

  • Google Keyword Planner,
  • Ahrefs,
  • Senuto,
  • SEMrush,
  • SEMSTORM.

Narzędzia te oferują szereg funkcji, które zbierają i ukazują dane statystyczne. Ponadto są one bardzo proste w użytkowaniu i intuicyjne, dzięki czemu szybko można odnaleźć szukaną wartość wolumenu wyszukiwania danego słowa kluczowego.

2. Wartość wolumenu wyszukiwania

Wartość wolumenu wyszukiwania może być bardzo różnorodna, a jej interpretacja nie zawsze jest jednoznaczna. W większości przypadków słowa kluczowe z największą liczbą wyszukiwań są najlepsze w danej kampanii reklamowej. Jednak nie zawsze tak jest. Z tego też powodu ważne jest zwrócenie uwagi na konkurencyjność oraz intencje użytkowników.

Największy wolumen wyszukiwań posiadają frazy kluczowe ogólne, o długim ogonie oraz bardziej szczegółowe. Wszystko ze względu na to, że mają mniejszą konkurencję oraz wyższy wskaźnik CTR. Trzeba być świadomym, że dobór słów kluczowych oraz wartość wolumenu wyszukiwań jest dość indywidualną sprawą, która uzależniona jest także od branży i obecnej pozycji przedsiębiorstwa.

3. Wolumen wyszukiwań a SEO

Działania SEO, których celem jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, oparte są na słowach kluczowych. Dlatego też wolumen wyszukiwań jest istotnym elementem strategii pozycjonowania. Warto go monitorować ze względu na:

  • możliwość identyfikacji częstotliwości wyszukiwań danego słowa kluczowego,
  • możliwość znalezienia słów kluczowych o wysokiej liczbie wyszukiwań,
  • możliwość wykorzystania danych wolumenu wyszukiwań do analizy konkurencji.