SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
Na czym polega Zapytanie do wyszukiwarki?
Definicja
Zapytania do wyszukiwarki to wszystkie słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w pole wyszukiwania w celu uzyskania konkretnych odpowiedzi. Wyszukiwarka przetwarza słowo kluczowe bądź frazy, analizuje je oraz wyświetla wyniki najbardziej dopasowane do zapytania użytkownika.
3 ciekawostki o zapytaniu do wyszukiwarki
Podstawowe rodzaje zapytań do wyszukiwarki
Użytkownicy w sieci mogą szukać informacji na różnorodne tematy oraz wpisywać słowa kluczowe w odmiennej formie. Można podzielić więc zapytania do wyszukiwarki ze względu na intencje, jakie kierują użytkownikami. Są to zapytania:
- informacyjne,
- transakcyjne,
- nawigacyjne,
- komercyjne.
Zapytania do wyszukiwarki informacyjne zadawane są w celu uzyskania konkretnej informacji na ściśle określony w zapytaniu temat. Z kolei te transakcyjne związane są z chęcią użytkownika do dokonania zakupu, przykładowo kupno biletu do kina. Zapytania do wyszukiwarki nawigacyjne dotyczą chęci odnalezienia konkretnych stron www, a te komercyjne związane są z chęcią uzyskania wsparcia w podjęciu decyzji. Przykładem zapytania komercyjnego może być Co warto zobaczyć nad morzem.
Zaawansowane wyszukiwanie
Istnieje także zaawansowane wyszukiwanie, które przy użyciu komend pozwala uzyskać bardzo precyzyjne wyniki. Popularne komendy to:
- related:,
- site:,
- filetype:,
- allintext;.
Pierwsza z nich spowoduje, że w wynikach pojawią się podobne strony www, a kolejna pozwala ograniczyć wyniki do tych, które znajdują się w obrębie danej domeny. Wystarczy tylko w polu wyszukiwarki wpisać site: oraz adres strony www. Kolejna komenda to możliwość uzyskania wyników we wskazanym po komendzie formacie. Może to być przykładowo pdf lub doc. Natomiast poprzedzając słowo kluczowe komendą allintext: pojawią się strony, które zawierają to słowo kluczowe nie tylko w meta description, ale także w głównej treści.
Jak formułować zapytania do wyszukiwarki?
Aby uzyskać precyzyjne informacje, można korzystać z zaawansowanych komend oraz skupić się na wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej w pole wyszukiwania. W tym celu warto zastanowić się, jakie słowo w największym stopniu odzwierciedla to, czego dany użytkownik szuka. Może to być pojedyncze słowo kluczowe lub dłuższa fraza.
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja