fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Wizytówka Google, czyli co to?

Na czym polega Wizytówka Google?

Definicja

Wizytówka Google to bezpłatny profil firmy, który jest widoczny w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Pozwala on właścicielom przedsiębiorstw na umieszczenie kluczowych danych, które są przydatne dla użytkowników.

3 ciekawostki o wizytówce Google

1. Jakie informacje zawiera wizytówka Google?

W wizytówce Google można umieścić wiele informacji. Każdy właściciel firmy może sam zdecydować, jakie dokładnie informacje udostępnia użytkownikom sieci. Jednak warto pamiętać, aby znalazły się w niej takie dane jak:

  • adres,
  • telefon kontaktowy,
  • mail kontaktowy,
  • adres strony internetowej,
  • godziny otwarcia,
  • pełna nazwa firmy.

Ponadto warto umieścić frazę kluczową z lokalizacją, a także można podzielić się dodatkowymi informacjami jak przykładowo świadczenie usług z dojazdem, czy możliwość spotkań online.

2. Zakładanie wizytówki Google

Wizytówka Google jest bezpłatna. W celu jej założenia niezbędnie jest posiadanie konta Google. Po zalogowaniu w panelu Google Moja Firma należy wprowadzić nazwę firmy – robiąc to ręcznie bądź korzystając z listy firm istniejących w Google Maps. Kolejny krok to uzupełnienie adresu firmy i danych kontaktowych. Na końcu konieczna jest weryfikacja, która odbywa się poprzez wysłanie przez Google kodu weryfikacyjnego na podany w czasie dodawania firmy adres. Kod ten należy wprowadzić w panelu Google Moja Firma.

3. Korzyści posiadania wizytówki Google

Wizytówka Google jest bezpłatnym narzędziem, które pozwala firmie zaistnieć w sieci. Jest przeznaczona dla każdego przedsiębiorstwa niezależnie od branży. Do jej największych korzyści zalicza się:

  • wzrost widoczności w sieci,
  • łatwość optymalizacji,
  • dostarczenie w prosty i przejrzysty sposób kluczowych informacji dla potencjalnych klientów,
  • ułatwienie kontaktu z firmą,
  • wspieranie pozycjonowania SEO,
  • zwiększenie szans, że użytkownicy skorzystają z oferty,
  • możliwość zdobywania zaufania,
  • budowanie rozpoznawalności.

Ponadto zawarte w wizytówce Google informacje można w prosty sposób edytować, aby zachować zawsze aktualność danych.