fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?

Na czym polega Usuwanie sztucznych linków?

Definicja

Profil linków pełni ważną rolę w pozycjonowaniu SEO. Dlatego też usuwanie sztucznych oraz szkodliwych linków jest ważnym elementem strategii, której celem jest zajęcie wysokiej pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania Google.

3 ciekawostki o sztucznych linkach

1. Czym jest link sztuczny?

Linkiem sztucznym nazywa się odnośnik, który jest zamieszczony na stronie internetowej w celu manipulacji pozycją strony w rankingu wyszukiwania. Nie jest on tworzony po to, aby zapewnić użytkownikom dodatkową wartość, ale po to, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego też sztuczne linki to często element niedozwolonych praktyk pozycjonowania SEO zaliczanych do Black Hat SEO lub Grey Hat SEO.

2. Przykłady sztucznych linków

Sztuczne linki mogą mieć różną formę. Najczęściej są to linki umieszczane w komentarzach na blogu bądź forum, które nie są powiązane tematycznie z komentowanym wątkiem. Ich celem jest tylko i wyłącznie zwiększenie liczby odnośników do konkretnej strony. Kolejnym przykładem sztucznych linków są te, umieszczane na stronach o niskiej jakości bez wartości merytorycznej. Ich zadaniem jest generowanie odnośników. Sztuczne linki to też linki zakupione w celu manipulacji stroną w wynikach wyszukiwania.

3. Jak usunąć sztuczne linki?

Przede wszystkim, aby móc usunąć sztuczne linki, najpierw trzeba je zidentyfikować. W tym celu warto wykorzystać dostępne narzędzia:

  • Senuto,
  • SEMSTORM,
  • Ahrefs.

Następnie za pomocą Disavow – bezpłatnego narzędzia od Google, można te linki usunąć. Nie jest to skomplikowane zadanie. Trzeba zalogować się na konto w Google Search Console i przejść do narzędzia Disavow Tool. Po wybraniu danej witryny należy przesłać wcześniej przygotowany plik z tekstowy z listą linków do usunięcia. Usunięcie linków jest nieodwracalne, dlatego konieczne jest przygotowanie rzetelnej listy.