fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Targetowanie geograficzne, czyli co to?

Na czym polega Targetowanie geograficzne?

Definicja

Targetowanie geograficzne, czyli geotargeting to strategia, która pozwala dostarczać odbiorcom treści dopasowane pod względem ich aktualnego położenia geograficznego. Umożliwia to kierowanie reklam dostosowanych do danego obszaru.

3 ciekawostki o targetowaniu geograficznym

1. Zasada działania

W czasie kampanii reklamowych, w których wykorzystuje się targetowanie lokalne, kluczowe jest określenie lokalizacji lub pewnego obszaru użytkowników, do których będzie kierowana reklama. Z geotargetowaniem najczęściej do czynienia mają użytkownicy, którzy szukają konkretnych usług. Po wpisaniu hasła typu obiady domowe w wyszukiwarkę, w pierwszej kolejności pojawią się restauracje oferujące domowe obiady w pobliżu lokalizacji, w której aktualnie znajduje się użytkownik.

2. Korzyści targetowania geograficznego

Zalety z geotargetowania dotyczą zarówno firm, które decydują się na tą strategię marketingową, jak i samych szukających konkretnych informacji. Do korzyści zalicza się przede wszystkim:

  • możliwość precyzyjnego kierowania treści reklamowych,
  • możliwość szybkiego reagowania,
  • elastyczność reklamy,
  • możliwość promocji na lokalnym rynku,
  • wzrost liczby klientów,
  • spersonalizowane treści promocyjne.

Ponadto targetowanie geograficzne jest świetnym narzędziem nie tylko w przypadku lokali gastronomicznych, ale także sklepów, czy innych firm oferujących konkretne usługi.

3. Narzędzia do geotargetingu

Aby uzyskać lokalizację użytkowników i móc kierować do nich dopasowane treści reklamowe, można wykorzystać wiele dostępnych narzędzi. Są to między innymi:

  • Google Ads,
  • Facebook,
  • LinkedIn,
  • Google Trends.

Dużą skutecznością w kierowaniu kampanii reklamowych wykazują także media społecznościowe. Na podstawie danych, które umieszczają tam użytkownicy, bardzo łatwo jest określić ich lokalizację.