fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Tiny text, czyli co to?

Na czym polega Tiny text?

Definicja

Tiny text należy do najstarszych technik pozycjonowania zaliczanych do Black Hat SEO. Polega na umieszczaniu krótkich tekstów na stronach internetowych w niewielkich rozmiarach, które zawierają bardzo dużą liczbę słów kluczowych. Ze względu na stosowanie małych czcionek oraz innego formatowania z reguły tekst ten nie jest widoczny dla użytkowników.

3 ciekawostki o tiny text

1. Tiny text a Black Hat SEO

Stosowanie małej czcionki, zazwyczaj o rozmiarze 8px sprawia, że treści są indeksowane przez roboty wyszukiwarek, jednak są mało użyteczne dla użytkowników, a niekiedy wręcz mało czytelne i niewidoczne. To właśnie dlatego technika Tiny text została zaliczona do nieetycznych i obecnie jest negatywnie postrzegana przez algorytmy Google oceniające strony.

Początkowo jednak Tiny text nie było traktowane jako nieuczciwe praktyki SEO. Był to sposób na szybkie podniesienie pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Obecnie duże znaczenie na pozycję strony w rankingu ma także jej treść i jakość, dlatego Tiny text traktowane są jako Black Hat SEO.

2. Metody Tiny text

Tiny text to nie tylko ukrywanie treści na stronie www poprzez publikację tekstu w niewielkiej czcionce. Do technik tiny text zalicza się także inne czynności takie, jak ustalanie koloru czcionki w kolorze tła. Sprawia to, że treść jest zupełnie niewidoczna, ponieważ zlewa się z tłem.

Inną techniką jest ukrycie tekstu w kodzie JavaScript. Tekst jest ukrywany w skrypcie, który jest wykonywany po załadowaniu się strony. Ponadto jako tiny text uważa się także umieszczanie tekstu poza obszarami widocznymi na stronie www. Wykorzystuje się w tym celu style CSS.

3. Konsekwencje stosowania tiny text

Jako że tiny text zaliczane jest do Black Hat SEO, jego stosowanie wiąże się poważnymi konsekwencjami. Przede wszystkim algorytmy Google, które analizują każdą stronę, po wykryciu tiny text mogą nałożyć na witrynę internetową karę w postaci filtrów lub bana. Nałożenie filtra sprawia, że pozycja strony www w wynikach wyszukiwania spada na jakiś czas. Z kolei nałożenie bana skutkuje całkowitym usunięciem strony www z wyników wyszukiwania.