fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Topical authority, czyli co to?

Na czym polega Topical authority?

Definicja

Topical authority to poziom autorytetu, jaki jest przyznawany stronom internetowym na podstawie tego, jakiej jakości dostarczają treści użytkownikom. Jest to jeden z kluczowych czynników branych pod uwagę w przypadku pozycjonowania stron internetowych.

3 ciekawostki o topical authority

1. Tworzenie contentu o wysokim topical authority 

Aby dana strona była uważana za eksperta w danej dziedzinie, a także mogła zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, tworzony na nią content musi być rzetelny, a także obszernie wyczerpywać dane zagadnienie bądź temat. Istnieje kilka zasad, które pozwalają tworzyć treści o wysokim topical authority. Należą do nich:

  • dość duża ilość zzs – treści w granicach około 12 000 zzs,
  • kompleksowe omówienie tematu,
  • uwzględnienie semantyki,
  • analiza słów kluczowych,
  • planowanie struktury strony,
  • wartościowa treść,
  • umieszczanie linków tematycznych.

Kluczowe jest także dbanie o aktualność danych i przejrzysty sposób ich publikacji, który zagwarantuje użytkownikom, że szybko znajdą to, czego szukają w danym artykule.

2. Zalety tworzenia treści o wysokim topical authority 

Wykorzystywanie zasad tworzenia treści o wysokim topical authority niesie wiele korzyści dla właścicieli witryn internetowych. Przede wszystkim wysokiej jakości content przyczynia się do tego, że strona jest wyżej rankowana w wynikach wyszukiwania, co sprawia, że więcej osób ją odwiedza. Do innych zalet zalicza się także:

  • dłuższy czas przebywania na stronie przez użytkowników,
  • pozyskanie lojalnych użytkowników, którzy wracają na stronę w celu pogłębiania wiedzy w danym temacie,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  •  budowanie autorytetu,
  • stanie się ekspertem w danej branży bądź tematyce.

3. Jak sprawdzić wartość topical authority?

Google nie udostępnia szczegółowych wskazówek, jak obliczyć wartość topical authority. Jednak można skorzystać z narzędzia, jakim jest Ahrefs, które pozwala sprawdzić, procentowy udział konkretnych domen we wskazanym temacie. Im wyższy będzie procentowy udział tematyczny, tym wyższy jest topical authority.