SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
Na czym polega Wyszukiwanie wideo?
Definicja
W sieci Internet dostępne są nie tylko materiały w postaci pisanej treści, ale także filmy wideo. Przy pomocy wyszukiwarki Google lub innej można je z łatwością odszukać. Wyszukiwanie wideo praktycznie nie różni się od wyszukiwania tekstowego.
3 ciekawostki o wyszukiwaniu wideo
1. Pierwsza platforma Google do publikacji wideo
Google stworzyło i udostępniło użytkownikom wyszukiwarkę filmów wideo – Google Video. Służyła ona do udostępniania materiałów w postaci filmów o różnych długościach, a także przeglądania ich. Wyszukiwarka Google Video została w 2007 roku zamknięta. W 2011 roku usunięto ze strony wszystkie materiały, które zostały tam przesłane przez użytkowników. Materiały mogły zostać pobrane przez internautów lub przeniesione do serwisu YouTube. Obecnie jest to najpopularniejsza platforma do publikacji oraz wyszukiwania filmów wideo. Korzysta z niej znaczna większość użytkowników sieci Internet zarówno w celu udostępniania swoich materiałów, jak i oglądania zamieszczonych tam filmów.
2. Wyszukiwanie wideo w przeglądarce
Filmy wideo mogą być wyszukiwane nie tylko w serwisie YouTube, ale także bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Aby odnaleźć interesujący materiał filmowy, wystarczy tylko wpisać zapytanie w pole wyszukiwania z dopiskiem film. Inną metodą jest wpisanie szukanej frazy oraz zatwierdzenie w celu uzyskania wyników. Wyniki wyszukiwania, które pojawią się w Google, mogą zawierać zarówno strony o zawartości tekstowej, ale także i filmy. Wybierając dodatkowo opcję Wideo, która znajduje się pod polem wyszukiwania, Google wyświetli tylko i wyłącznie materiały wideo odpowiadające zapytaniu.
3. Kluczowe momenty w filmach
Niektóre z publikowanych materiałów wideo oznaczone są Tagiem Kluczowe momenty, który dodawany jest przez autorów danego wideo. Pomaga on w odnalezieniu konkretnych informacji w filmach. W przypadku dostępnych kluczowych momentów, w celu ich wyszukania należy pod głównym filmem odszukać opcję Kluczowe momenty i wybrać ten interesujący. Jeżeli nie są one widoczne trzeba kliknąć w opcję rozwiń, by się pojawiły.
-
t
- TTFB, czyli co to?
- Transfer domen, czyli co to?
- Thin content, czyli co to?
- TikTok, czyli co to?
- Time to Interactive, czyli co to?
- Tiny text, czyli co to?
- TITLE, czyli co to?
- TITLE tag, czyli co to?
- Topical authority, czyli co to?
- Trade marketing, czyli co to?
- Testy A/B, czyli co to?
- Techniki nieetyczne, czyli co to?
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User Generated Content, czyli co to?
- Usunięcie z indeksu, czyli co to?
- Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?
- Uszkodzone linki, czyli co to?
- UTM generator, czyli co to?
- Utrzymanie strony, czyli co to?
- Użyteczność strony, czyli co to?
- Uczenie maszynowe (Machine learning), czyli co to?
- Ubersuggest, czyli co to?
- UI, czyli co to?
- Unikalna treść, czyli co to?
- Up-selling, czyli co to?
- URL Rating, czyli co to?
- User agent, czyli co to?
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v
-
W
- Wynik jakości, czyli co to?
- Wysoka pozycja, czyli co to?
- Wyszukiwanie głosowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie tekstowe, czyli co to?
- Wyszukiwanie wideo, czyli co to?
- Względny adres URL, czyli co to?
- Wizytówka Google, czyli co to?
- Wniosek o przeniesienie domeny, czyli co to?
- Wolumen wyszukiwania, czyli co to?
- WooCommerce, czyli co to?
- WordPress, czyli co to?
- Wskaźniki zaangażowania, czyli co to?
- Współczynnik odrzuceń, czyli co to?
- Wygaśnięcie domeny, czyli co to?
- Wykluczające słowa kluczowe, czyli co to?
- Wymiana linków, czyli co to?
- Webinar, czyli co to?
- WebP, czyli co to?
- White paper, czyli co to?
- Wideoblog, czyli co to?
- Widget, czyli co to?
- Wiek domeny, czyli co to?
- Wirtualny spacer Google, czyli co to?
- Witryna internetowa, czyli co to?
- Wix, czyli co to?
- Wizerunek, czyli co to?
- W3C (World Wide Web Consortium), czyli co to?
- Walidacja, czyli co to?
- Wartościowa treść, czyli co to?
- Wartościowe linki, czyli co to?
- Wartość konw./kliknięcie, czyli co to?
- WCAG, czyli co to?
- Web usability, czyli co to?
- Wskaźniki analityczne kampanii reklamowych – co to jest, definicja
- Wyszukiwarka (ang. Search engine) – co to jest, definicja
- White Hat SEO – co to jest, definicja
- Strony, blogi Web 2.0 – co to jest, definicja
- Web 2.0
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja