fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Trade marketing, czyli co to?

Na czym polega Trade marketing?

Definicja

Trade marketing to różnego rodzaju działania, których celem jest zapewnienie lepszej widoczności produktu u pośredników, a także dystrybutorów. Inaczej mówiąc, trade marketing ma za zadanie zachęcić osoby, które sprzedają produkt danego producenta, aby polecały go oraz umieszczały na widocznym miejscu ekspozycji sklepowej.

3 ciekawostki o trade marketing

1. Założenia trade marketingu

Najważniejszym założeniem trade marketingu jest zachęcenie pośredników, najczęściej są to właściciele sklepów sprzedających dany produkt, do tego, aby był on dodatkowo promowany. Takie działania mają przynieść maksymalne korzyści obu stronom. Producent może zyskać większą sprzedaż, czy też poprawić zasięg marki, z kolei pośrednik może zyskać dodatkowe wynagrodzenie w zamian za promocję w swoim sklepie, a także powiększyć grono klientów i przyciągnąć klientów danej marki oraz zwiększyć portfolio oferowanych produktów.

2. Narzędzia trade marketingu

Sposobów na to, aby promować produkty u dystrybutorów, jest wiele. To nie tylko odpowiednia ekspozycja na półkach sklepowych, ale także obecność produktu w gazetce. Dodatkowo narzędziami trade marketingu są:

  • standy reklamowe,
  • ulotki,
  • oferta testowania produktu w sklepie – oferowanie próbek,
  • ekspozycja produktów przy kasach,
  • konkursy,
  • grywalizacja.

Warto także mieć na uwadze, że możliwe jest wykorzystanie narzędzi cyfrowych. Należą do nich banery umieszczane na stronie głównej dystrybutora, artykuły sponsorowane na blogu, czy w newsletterze, a także udział w kampaniach promocyjnych.

3. Wdrażanie trade marketingu

Aby działania w ramach trade marketingu przyniosły zamierzone efekty, należy wcześniej przemyśleć sposób ich wdrożenia. Kluczowe jest wykonanie badań rynku, które pozwolą określić i zrozumieć potrzeby konsumentów, a także istotne jest opracowanie atrakcyjnej propozycji produktu, która zachęci nie tylko konsumentów do zakupu, ale też i dystrybutorów i pośredników do podjęcia współpracy z zakresu jego promocji.