Termin wyszukiwarka (ang. Search engine) oznacza narzędzie służące do wyszukiwania informacji z ogólnodostępnych zasobów internetowych. Oprogramowanie korzysta z wyspecjalizowanych botów, które w sposób ciągły przeczesują internet w poszukiwaniu nowych stron www, jak i zmian w aktualnie zaindeksowanych serwisach. Najpopularniejszym rozwiązaniem w tym zakresie jest Google, a dużą popularnością cieszą się także Yahoo oraz Bing. Narzędzia pozwalają na znajdowanie tekstów, zdjęć i filmów związanych z określonym słowem kluczowym lub bardziej złożonym zapytaniem.
Podnoszeniem pozycji stron internetowych w wyszukiwarce zajmuje się pozycjonowanie SEO. Stosuje się tutaj content marketing, czyli publikowanie merytorycznych treści wzbogaconych o konkretne frazy w odpowiednim nasyceniu, związane z daną branżą, produktem, usługą czy marką. Techniką znajdującą wykorzystanie w działaniach pozycjonerskich jest również linkbuilding, czyli pozyskiwanie linków z atrybutem dofollow kierujących do naszej witryny. Umieszcza się je zwykle w tekście artykułów sponsorowanych oraz wpisów na blogach i forach dyskusyjnych.
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX