fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strona wyjścia, czyli co to?

Na czym polega Strona wyjścia?

Definicja

Strona wyjścia jest stroną, którą użytkownik odwiedza jako ostatnią przed zakończeniem sesji na danej witrynie internetowej. Jest to zatem ostatnia strona, na której użytkownik może wykonać jakąś interakcję, jak przykładowo złożenie zamówienia.

3 ciekawostki o stronie wyjścia

1. Dlaczego warto znać stronę wyjścia?

Znajomość strony wyjścia dostarcza informacji o tym, czy dana witryna spełnia oczekiwania użytkowników. Jeżeli dana podstrona, czy też strona główna sporadycznie są stroną wyjścia, nie jest to zjawisko niepokojące. Jednak w przypadku, gdy liczba wyjść z danej strony rośnie, wtedy konieczne jest wykonanie analizy i poznanie problemu, który wpływa na to, że użytkownicy opuszczają stronę, przeważnie kończąc przeglądanie na jej konkretnej podstronie.

2. Przyczyny powstawania strony wyjścia

Powodów, dla których dana strona jest stroną wyjścia, może być wiele. Przede wszystkim trzeba przyjrzeć się strukturze takiej strony, a także wyglądowi wizualnemu. Mało czytelna strona, a także skomplikowana może skutecznie odstraszyć użytkowników. Ponadto w przypadku strony wyjścia dobrą praktyką jest dokładna analiza treści, jaka się na niej znajduje. Wszystkie informacje powinny być aktualne, treści pisane bez błędów oraz w atrakcyjny sposób.

Jednak, jeżeli stroną wyjścia jest strona z podziękowaniem za zakup, potwierdzeniem rezerwacji, czy też zapisem do newslettera, wtedy nie ma konieczności podejmowania działań naprawczych.

3. Elementy strony wyjścia

W zależności od celu i kontekstu, strony wyjścia mogą mieć różne elementy. Do tych najpopularniejszych zalicza się:

  • wezwanie do działania – Call to Action,
  • linki do innych stron – ich zadaniem jest zachęcenie do dalszego przeglądania strony,
  • informacje kontaktowe – mogą zachęcić użytkowników do kontaktu z firmą, nawet jeżeli opuścili oni stronę,
  • wartościowe treści – treść, która zachęci użytkowników do dalszego czytania, pozostania na stronie lub ponownych odwiedzin,
  • proste podsumowanie wykonanych działań – jak przykładowo podziękowanie za zakup.

Dodatkowo warto stosować spersonalizowane komunikaty, a także zadbać opinie bądź rekomendacje, które przykują uwagę użytkowników na dłużej i zachęcą do dokładnego zapoznania się z ofertą oraz z jej skorzystania.