fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

SXO, czyli co to?

Na czym polega SXO?

Definicja

SXO – Search Experience Optimization to strategia, która skupia się nie tylko na poprawie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania, ale także na działaniach poprawiających doświadczenie użytkowników. Łączy więc ze sobą założenia SEO oraz UX.

2 ciekawostki o SXO

1. Najważniejsze cechy SXO

Podstawowym celem strategii SXO jest jednoczesne zadowolenie użytkowników przeglądających zawartość Internetu i robotów indeksujących Google. Jest to możliwe dzięki:

  • wyróżnieniu się w sieci,
  • zaciekawieniu użytkowników za sprawą wartościowego contentu,
  •  zachęcaniu użytkowników do podejmowania akcji.

Sprawia to, że zarówno potrzeby użytkowników zostają zaspokojone, jak i wymagania dotyczące pozycjonowania SEO. Jest to zatem świetne narzędzie, które pozwala na optymalizowanie i doskonalenie strony internetowej. Umożliwia bowiem określenie obszarów, które wymagają poprawy oraz wskazanie tych, które funkcjonują poprawnie.

2. Jak ocenia się użyteczność witryny internetowej?

Przeprowadzając analizę SXO należy kierować się kilkoma zasadami, które wskażą obszary strony internetowej wymagające optymalizacji. Są to:

  • analiza nawigacji – czy jest ona intuicyjna dla użytkowników,
  • minimalistyczny design – strona powinna być uporządkowana tak, aby użytkownik mógł skupić się na istotnych treściach,
  • spójność oznaczeń – ikony i oznaczenia powinny być utrzymane w określonym standardzie na wszystkich podstronach,
  • analiza ukrytych elementów – użytkownik powinien być informowany o istniejących elementach typu pop-upy,
  • dostęp do pomocy – użytkownik, który napotka problem, powinien mieć dostęp do instrukcji lub pomocy,
  • responsywność oraz skalowalność – strona www powinna dostosowywać się do rozmiarów każdego urządzenia i jednocześnie zachowywać pełną funkcjonalność.

Działania te pozwolą dostosować stronę internetową, aby była użyteczna dla użytkowników oraz wysoko rankowana przez roboty indeksujące przeglądarki. Warto zatem stosować strategię SXO, która przynosi korzyści właścicielom witryn internetowych oraz ich odwiedzającym.