fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

SMM, czyli co to?

Na czym polega SMM?

Definicja

SMM, czyli Social Media Marketing to marketing w mediach społecznościowych. Obejmuje on działania, które prowadzone są na platformach społecznościowych w celu interakcji z potencjalnym klientem. Wykorzystanie mediów społecznościowych do reklamy i promocji produktów oraz usług, jest bardzo skutecznym narzędziem.

3 ciekawostki o SMM

1. Działania w ramach SMM

Social Media Marketing obejmuje wiele różnorodnych działań, które mają za zadanie promowanie produktu lub usługi. Wśród tych najbardziej popularnych wyróżnia się:

  • kampanie reklamowe,
  • organizowanie konkursów,
  • tworzenie treści,
  • programy lojalnościowe,
  • prowadzenie profilu w mediach społecznościowych.

Prowadzenie kampanii reklamowych w social mediach jest możliwe za sprawą systemów takich, jak Facebook Ads. Wyżej wymienione czynności podejmowane mogą być z różnych powodów. Ich celem może być chęć zwiększenia ruchu na stronie, ale też pozyskanie wartościowych leadów.

2. Zalety SMM

Marketing w mediach społecznościowych bez wątpienia przynosi wiele korzyści reklamodawcom. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu można:

  • zyskać bezpośredni kontakt z klientem,
  • zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • szybko rozpowszechnić informację, przykładowo o promocji,
  • rozwijać długotrwałe relacje z klientami,
  • w prosty sposób informować klientów o ważnych wydarzeniach,
  • zyskać spore grono nowych klientów,
  • dowolnie kreować wizerunek firmy,
  • ograniczyć koszty związane z reklamą.

Dodatkowo do dużych zalet Social Media Marketingu zaliczyć można to, że jest to strategia doskonała zarówno dla małych i nowo powstających firm, jak i dużych przedsiębiorstw.

3. Zasady skutecznego SMM

Aby móc korzystać z zalet SMM, należy prowadzić uważne działania promocyjne, które będą dostosowane do specyfiki branży, ale też grupy docelowej. Najważniejsze zasady, które pozwolą to osiągnąć to:

  • określenie celów,
  • określenie grupy docelowej,
  • wybór platform społecznościowych, na których będą prowadzone działania promocyjne,
  • stworzenie planu treści, czyli koncepcji każdego posta,
  • budowanie relacji z klientami,
  • sprawdzanie oraz analizowanie wyników prowadzonych działań.