fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Silosy tematyczne, czyli co to?

Na czym polegają Silosy tematyczne?

Definicja

Silosy tematyczne są koncepcją, która została stworzona w celu tematycznego grupowania treści znajdujących się na stronie internetowej. Sprawia to, że użytkownicy łatwiej mogą odnaleźć szukane informacje. Silosy tematyczne są ze sobą powiązane linkami.

3 ciekawostki o silosach tematycznych

1. Struktura silosów

Grupowane treści w ramach silosów tematycznych są dzielone na kategorie. Każda z nich może dodatkowo posiadać podkategorie. Jednak muszą one być powiązane z główną kategorią. Trzeba także pamiętać, że struktura powinna być przemyślana i należy unikać wąskich zakresów tematycznych, które będą trudne do uporządkowania.

2. Zalety stosowania silosów tematycznych

Do największych zalet używania silosów tematycznych zalicza się przede wszystkim przejrzystość i uporządkowanie treści. Ponadto inne korzyści to:

  • ułatwienie nawigacji na stronie,
  • większy komfort korzystania ze strony,
  • poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • minimalizacja ryzyka wystąpienia kanibalizacji słów kluczowych,
  • wzmacnianie autorytetu podstron,
  • możliwość pogłębiania tematu, czy kategorii,
  • skuteczne linkowanie wewnętrzne,
  • zwiększanie spójności strony.

Ponadto nie należy zapominać, że silosy tematyczne ułatwiają robotom wyszukiwarki indeksowanie jej zawartości, co z kolei przyczynia się do wzrostu ruchu na stronie.

3. Jak budować silosy tematyczne?

Aby skutecznie opracować silosy tematyczne, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Pozwolą one stworzyć oraz podzielić stronę według tematów i utrzymać jej przejrzystość. Najważniejsze zasady to postępowanie według poniższej kolejności:

  • określenie tematów,
  • stworzenie drzewka tematycznego,
  • stworzenie content,
  • powiązanie contentu,
  • optymalizacja URL.

W czasie określania tematów należy kierować się tematyką związaną z branżą, a także wybierać tą o wielu aspektach. W kolejnym kroku trzeba określić główny temat oraz kolejne poziomy podtematów. Następnie niezbędne jest stworzenie opisów produktów, artykułów oraz innych wartościowych treści, które będą także zawierać słowa kluczowe. W zamieszczanych treściach nie powinno zabraknąć linków przenoszących do podobnych tematycznie podstron – powiązanie contentu. Ostatni krok to optymalizacja adresu URL, czyli sprawdzenie, czy jego struktura odpowiada silosom tematycznym.