fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

RLSA, czyli co to?

Na czym polega RLSA?

Definicja

RLSA Remarketing List for Search Ads to lista remarketingowa dla reklam w sieci wyszukiwania Google. Reklamy tego rodzaju są kierowane do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie ofertą danej firmy poprzez odwiedzenie jej strony internetowej. Jest to bardzo chętnie wykorzystywany model reklam szczególnie przez sklepy internetowe.

3 ciekawostki o RLSA

1. Jak RLSA wpływa na konwersję?

Kampanie reklamowe RLSA Google Ads mają realny wpływ na wzrost liczby uzyskanych konwersji. Wszystko ze względu na to, że większość reklamodawców decyduje się na podniesienie stawki CPC w przypadku użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili daną stronę internetową, ale nie dokonali pożądanych przez właściciela witryny akcji, jak chociażby zapisu do newslettera, czy dokonania zakupów.

RLSA pozwala na wyświetlanie reklam z większą częstotliwością, co ma doprowadzić do ponownej wizyty na stronie i skorzystania z oferty.

2. Kiedy warto skorzystać z kampanii RLSA?

Działania RLSA Google Ads będą skuteczne szczególnie w przypadku, gdy reklamodawca chce zachęcić użytkowników do ponownego odwiedzenia strony serwisu lub przypomnieć się tym użytkownikom, którzy dawno nie korzystali z oferty. Ponadto kampanie RLSA są szczególnie korzystne, gdy właściciele stron www chcą dotrzeć do użytkowników, którzy:

  • dodali produkt do koszyka, ale nie sfinalizowali zakupu,
  • dokonali już zakupu,
  • pozostali na stronie przez dłuższy czas przeglądając podstrony z ofertą,
  • odwiedzili stronę www, ale nie wykonali żadnych pożądanych akcji.

Reklamy, które wyświetlane są takim użytkownikom, są spersonalizowane, co wpływa także na ich dużą skuteczność.

3. Tworzenie kampanii RLSA

Pierwszym krokiem, który pozwala na rozpoczęcie kampanii RLSA jest dodanie tagu remarketingowego do konkretnej strony oraz stworzenie listy remarketingowej widocznej z poziomu AdWords. Może ona liczyć minimalnie 1000 użytkowników. Do wyboru są trzy rodzaje list: oparte na tagach, regułach oraz łączące tagi i reguły.

Ponadto można zdecydować się na stworzenie zupełnie nowej kampanii w wyszukiwarce lub też zaktualizować te obecne poprzez modyfikowanie stawek oraz rozszerzenie działań reklamowych.