fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Porzucony koszyk, czyli co to?

Na czym polega Porzucony koszyk?

Definicja

Porzucony koszyk to pojęcie dotyczące sklepów internetowych. Określa ono jeden z trudniejszych problemów związanych z procesem zakupowym. Polega on na tym, że klient dodaje do koszyka produkty, ale finalnie nie dokonuje zakupu.

3 ciekawostki o porzuconym koszyku

1. O czym świadczy porzucony koszyk?

Zjawisko porzuconego koszyka jest ważnym sygnałem dla właścicieli sklepu. Może bowiem sugerować, że dany użytkownik jest zainteresowany ofertą, jednak napotkał jakieś problemy. Jednym z nich może być długi proces zakupowy lub skomplikowany wymagający rejestracji, czy podawania szczegółowych danych. Częstym powodem niesfinalizowania transakcji jest także zbyt drogi koszt wysyłki.

2. Czy można odzyskać porzucony koszyk?

Powodów dla porzucenia koszyków może być wiele. Jednym ze sposobów, aby odzyskać klienta, jest wysłanie krótkiego i prostego powiadomienia w aplikacji. Przypomina ono o niedokończonych zakupach, co szczególnie jest skutecznym narzędziem, gdy klient nie dokończył zakup, gdy coś mu przerwało ten proces, jak przykładowo dzwoniący telefon.

Istnieją także bardziej rozbudowane formy odzyskiwania porzuconego koszyka. Stosowane są zazwyczaj w przypadku, gdy powodem dużej ilości odrzuceń koszyka jest sam sklep internetowy, a właściwie błędy i trudności, które generuje w procesie zakupowym. Wtedy konieczne jest zdiagnozowanie przyczyn, które zniechęciły klientów do dokonania zakupów.

3. Remarketing narzędziem do odzyskania klienta

Działania w zakresie remarketingu są skuteczną metodą, która pozwala zachęcić użytkowników do ponownego wejścia do sklepu internetowego i tym razem skorzystania z oferty. Można to osiągnąć poprzez skierowanie spersonalizowanej reklamy, która:

  • zawiera zniżkę,
  • oferuje darmową dostawę,
  • gwarantuje szybszy czas realizacji zamówienia.

W wiadomości bądź mailu do konkretnego użytkownika można także zaoferować coś wyjątkowego, jak przykładowo drobny upominek do zakupu. Tworząc wiadomość, która trafi do utraconego klienta należy pamiętać o jej atrakcyjnej formie wizualnej, a także przejrzystej treści. Nie powinna być ona ani zbyt krótka, ani długa, co zniechęcić może do jej przeczytania.