fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Prędkość strony, czyli co to?

Na czym polega Prędkość strony?

Definicja

Prędkość strony nazywana wymiennie szybkością strony to nic innego, jak czas, który upłynie od momentu kliknięcia w adres URL do jej pełnego załadowania. Jest to jeden z istotnych czynników wpływających na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

3 ciekawostki o prędkości strony

1. Prędkość strony a współczynnik konwersji

Prędkość ładowania strony ma bardzo duży wpływ na sukces danej witryny internetowej. Wszystko ze względu na to, że użytkownicy szukający konkretnych informacji, chcą je uzyskać szybko. W momencie, gdy strona długo się ładuje, nie czekają, a szukają informacji na kolejnych witrynach. Czas ładowania strony ma więc ogromne znaczenie dla współczynnika konwersji. Strony www, które załadowały się w czasie 2,4 sekund mają współczynnik konwersji na poziomie 1,9%, a te o czasie ładowania ponad 5,7 sekundy już zaledwie 0,6%.

2. Jak mierzyć prędkość strony?

Każdy administrator witryny internetowej może sprawdzić jej prędkość ładowania. W tym celu można skorzystać z ogólnodostępnych narzędzi od Google. Jednym z nich jest PageSpeed Insights. Pozwala na sprawdzenie szybkości strony zarówno w przypadku komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Ponadto po analizie program wskazuje obszary, które wymagają optymalizacji lub naprawy oraz sposoby, jak to zrobić. Inne narzędzia, które można wykorzystać do zmierzenia prędkości strony to:

  • Google Search Console,
  • Google Analytics,
  • SERP Analyzer,
  • GTmetrix.

Poszczególne z tych programów można wykorzystać do analizy jednego i konkretnego adresu URL oraz wszystkich podstron danej witryny.

3. Jak poprawić szybkość ładowania strony

Aby skrócić czas ładowania strony, można posłużyć się kilkoma stosunkowo prostymi sposobami. Należą do nich:

  • optymalizacja obrazów – przykładowo zmniejszenie rozmiaru,
  • ograniczenie żądań http – zmniejszenie liczby obrazów, skryptów lub arkuszy strony,
  • wykorzystanie systemu zarządzania treścią,
  • wybór odpowiedniego hostingu.

Oczywiście wybór rozwiązania należy dopasować w zależności od tego, jakie przyczyny długiego ładowania zostaną wskazane w analizie z wykorzystaniem narzędzi Google.