fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Planer Słów Kluczowych, czyli co to?

Na czym polega Planer Słów Kluczowych?

Definicja

Planer Słów Kluczowych to narzędzie oferowane przez Google do wyszukiwania słów kluczowych. Jego zadaniem jest ułatwienie w znalezieniu słów kluczowych odpowiednich dla danej kampanii pozycjonowania oraz reklamowej. Planer jest darmowy i może z niego korzystać każdy.

3 ciekawostki o Planerze Słów Kluczowych

1. Co oferuje Planer Słów Kluczowych?

Planer Słów Kluczowych jest narzędziem, z którego korzystają marketingowcy, copywriterzy, czy też specjaliści do spraw pozycjonowania. Oferuje on przede wszystkim:

  • pomoc w znalezieniu nowych słów kluczowych dla kampanii SEO i Google Ads,
  • sprawdzenie średniej miesięcznej liczby wyszukiwań konkretnego słowa kluczowego,
  • możliwość uzyskania informacji o konkurencyjności danego słowa kluczowego,
  • poznanie stawki za kliknięcie w dane słowo kluczowe,
  • możliwość zaplanowania budżetu kampanii Google Ads dla określonego słowa kluczowego.

Te podstawowe funkcje Planera Słów Kluczowych są nie tylko pomocne w optymalizacji treści pod kątem SEO, ale też skuteczne, a sama obsługa Planera stosunkowo prosta.

2. Wyszukiwanie nowych słów kluczowych

Aby móc znaleźć nowe słowa kluczowe, które będą dopasowane do danej kampanii, należy w Planerze Słów Kluczowych wprowadzić frazę bądź adres URL strony. Następnie ukaże się 10 propozycji wraz z niewielkimi wykresami, które odzwierciedlają procentową zmianę trendu, poziom konkurencyjności danego słowa kluczowego, czy szacowane stawki za kliknięcie. Warto wprowadzać jak najbardziej ogólne frazy powiązane z działalnością danej firmy lub z oferowanym przez nią asortymentem. Dzięki temu można otrzymać frazy kluczowe o dużej konkurencyjności.

3. Liczba wyszukiwań i prognozy

Drugą funkcją Planera Słów Kluczowych, jest możliwość sprawdzenia liczby wyszukiwań i prognoz dla podanego słowa kluczowego. Na podstawie historycznych danych planer uzyskuje i udostępnia dane o skuteczności, co pozwala na sprawdzenie, czy prowadzona kampania reklamowa nie wymaga konfiguracji i aktualizacji słów kluczowych.