fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Rozszerzenia cen, czyli co to?

Na czym polegają Rozszerzenia cen?

Definicja

Rozszerzenia cen są jednym z rozszerzeń Google Ads. Pozwalają na pokazanie dodatkowych informacji związanych z cenami produktów oraz usług. Dzięki tej opcji możliwe jest skuteczne zachęcenie użytkowników do odwiedzenia danego sklepu internetowego.

3 ciekawostki o rozszerzeniu cen

1. Zalety rozszerzenia cen

Do najważniejszych zalet rozszerzenia cen zalicza się to, że przenoszą one potencjalnego klienta bezpośrednio do tego produktu lub usługi, którą jest zainteresowany. Dotyczą one nie tylko konkretnych produktów, ale też i całych kategorii. Ponadto rozszerzenia cen są wygodnym sposobem na przekazanie klientom ważnych informacji cenowych bez konieczności dodawania nowych reklam bądź też edytowania tych obecnych. Można więc przy niewielkich nakładach pracy zagwarantować klientom ważne informacje.

2. Wyświetlanie rozszerzeń cen

Rozszerzenia cen mogą być wyświetlane zarówno na komputerach, jak i telefonach. Dodatkowo można dowolnie ustawić daty, a nawet pory dnia, w których mają zostać wyświetlone. Przykładowo informacje o wakacjach All Inclusive z promocyjną ceną mogą być wyświetlane tylko w miesiącach wakacyjnych.

Dzięki wyborowi pory dnia, dat lub konkretnych dni tygodnia w rozszerzeniu cen możliwe jest bardzo skuteczne, a zarazem proste kierowanie informacji cenowych bez konieczności edycji reklam.

3. Jak tworzyć rozszerzenia cen?

Zarządzanie i tworzenie rozszerzeń cen odbywa się edytorze Google Ads. W panelu Zasoby wspólne należy wybrać Udostępniane rozszerzenia cen, następnie kliknąć Dodaj udostępniane rozszerzenie cen. Kolejny krok to dodanie informacji o rozszerzeniu. Do wyboru jest opcja wybrania rozszerzenia cen w kampanii oraz grupie reklam.

W każdej chwili można także edytować wcześniejsze rozszerzenia cen. W tym celu wystarczy tylko w panelu Zasoby wspólne, a następnie Udostępnianie rozszerzenia cen, wybrać rozszerzenie do edycji oraz dokonać zmian.