fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Rozszerzenie objaśnień, czyli co to?

Na czym polega Rozszerzenie objaśnień?

Definicja

Rozszerzenie objaśnień należy do rozszerzeń reklamy. Jego celem jest zachęcenie użytkowników do kliknięcia w reklamę. Pozwala na umieszczenie dodatkowych treści reklamowych, które wyróżnią reklamę na tle innych. Rozszerzenie to pojawia się zarówno na reklamach wyświetlanych na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

3 ciekawostki o rozszerzeniu objaśnień

1. Rozszerzenia objaśnień – jak wyglądają w praktyce?

W przypadku Google Ads możliwe jest dodanie do 10 rozszerzeń objaśnień do jednej reklamy. Pojedyncze rozszerzenie może zawierać maksymalnie 25 znaków. To, co jest kluczowe, to że treść objaśnień nie może być identyczna jak w reklamie, czyli nie powinna zawierać tych samych haseł. Każda branża ma nieco inne rozszerzenia objaśnień. Do tych najczęściej używanych zalicza się:

  • dostawa w 24h,
  • 30 dni na zwrot,
  • wysoka jakość usług,
  • czynne całą dobę,
  • gwarancja najniższej ceny.

Oczywiście treść rozszerzenia objaśnień może być dowolna, pamiętać trzeba jedynie o tym, że nie może pokrywać się z treścią reklamy oraz jej formą. Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie rozszerzenia objaśnień, jako uzupełnienie lub rozwinięcie reklamy.

2. Rodzaje rozszerzeń objaśnień

Wyróżnia się kilka rodzajów rozszerzeń objaśnień, które pozwalają na przekazanie informacji klientom w sposób atrakcyjny oraz przystępny. Podstawowy podział to:

  • wideo,
  • infografiki,
  • interaktywne prezentacje,
  • animacje.

Wideo to krótkie filmiki prezentujące produkt lub usługę, ale też koncepcję. Infografiki z kolei prezentują dane w formie graficznej, co podnosi ich atrakcyjność wizualną. Natomiast interaktywne prezentacje dają możliwość użytkownikom w aktywnym uczestnictwie podczas przekazywania danych dzięki zaangażowaniu ich w przykładowo quizy. Ostatnim z rodzajów rozszerzeń objaśnień, są animacje, czyli ruchome grafiki. Zazwyczaj są pomocne w objaśnieniu skomplikowanych procesów.

3. Gdzie wykorzystuje się rozszerzenia objaśnień?

Rozszerzenia objaśnień wykorzystuje się w wielu typach reklam. Przykładami zastosowania tego rozszerzenia są:

  • reklamy produktowe,
  • reklamy usług,
  • reklamy lokalne.

W przypadku reklam produktowych dodatkowe informacje zazwyczaj objaśniają funkcje lub specyfikację techniczną, z kolei w reklamach usługowych mogą podkreślać, co wyróżnia dane usługi, czy informować o dostępności w zależności od lokalizacji. Natomiast reklamy lokalne wykorzystują rozszerzenia objaśnień do informowania o godzinach otwarcia, opiniach klientów lub specjalnych promocjach.