Czasowe przeniesienie z chwilowo niedostępnej strony na inną. W przeciwieństwie do przekierowania 301 nie jest indeksowane na stałe, w związku z czym należy je wyłączyć wtedy, kiedy tylko to możliwe. Tymczasowy URL nie służy bowiem do stałego przeniesienia, a jedynie do migracji o ściśle określonym trwaniu. Warto tutaj pamiętać, że wszystkie mechanizmy SEO nie ulegają tutaj zmianie, więc chwilowy adres najczęściej nie pojawi się wysoko w pozycji wyszukiwarki.
Kiedy warto, a w jakich sytuacjach nie należy stosować przekierowania 302?
Tymczasowe przeniesienie na inną stronę przydaje się często w sklepach internetowych, gdzie zabrakło danego produktu, a także w okresie promocji, kiedy nie chodzi o wprowadzenie jakiejś oferty na stałe. Oprócz tego można je spotkać w przypadku prac modernizacyjnych albo wszelkich przebudowań danego portalu. Nie należy stosować tego typu przekierowania wtedy, kiedy modyfikacja ma mieć charakter stały. W przypadku aktualizacji domeny albo dodania nowej kategorii w sklepie lepiej wybrać przekierowanie 301.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index