fbpx

słownik pojęć marketingowych

Przekierowanie 302 – co to jest, definicja

Przekierowanie 302 – definicja. Co to jest?

Przekierowanie 302 - co to jest, definicja

Czasowe przeniesienie z chwilowo niedostępnej strony na inną. W przeciwieństwie do przekierowania 301 nie jest indeksowane na stałe, w związku z czym należy je wyłączyć wtedy, kiedy tylko to możliwe. Tymczasowy URL nie służy bowiem do stałego przeniesienia, a jedynie do migracji o ściśle określonym trwaniu. Warto tutaj pamiętać, że wszystkie mechanizmy SEO nie ulegają tutaj zmianie, więc chwilowy adres najczęściej nie pojawi się wysoko w pozycji wyszukiwarki.

Kiedy warto, a w jakich sytuacjach nie należy stosować przekierowania 302?

Tymczasowe przeniesienie na inną stronę przydaje się często w sklepach internetowych, gdzie zabrakło danego produktu, a także w okresie promocji, kiedy nie chodzi o wprowadzenie jakiejś oferty na stałe. Oprócz tego można je spotkać w przypadku prac modernizacyjnych albo wszelkich przebudowań danego portalu. Nie należy stosować tego typu przekierowania wtedy, kiedy modyfikacja ma mieć charakter stały. W przypadku aktualizacji domeny albo dodania nowej kategorii w sklepie lepiej wybrać przekierowanie 301.