fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Reklama komercyjna, czyli co to?

Na czym polega Reklama komercyjna?

Definicja

Reklama komercyjna jest reklamą, która jest nastawiona przede wszystkim na zysk przedsiębiorstwa. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi jak największej liczby odbiorców oraz zdobycie ich zaufania.

2 ciekawostki o reklamie komercyjnej

1. Reklama komercyjna jako sposób zwiększenia widoczności firmy

Reklama komercyjna jest skutecznym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki wśród konsumentów. Wszystko za sprawą tego, że trafia ona do bardzo szerokiego grona odbiorców, a poza tym jest nastawiona na zachęcenie ich do skorzystania usług. Z reguły więc pokazuje zalety produktu lub usługi oraz jak one sprawią, że klient będzie szczęśliwy. Ponadto reklamy komercyjne są wykorzystywane w celu zaimponowania klientom.

2. Rodzaje reklamy komercyjnej

Rozróżnia się podstawowe rodzaje reklamy komercyjne, których podział wiąże się ze sposobem dystrybucji treści promocyjnych. Są to reklamy:

  • radiowe,
  • telewizyjne,
  • internetowe,
  • drukowane.

Reklamy emitowane w radiu pojawiają się między audycjami lub talk-show. Są krótkie i trwają od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, ale powinny zawierać słowa kluczowe. Z kolei reklama telewizyjna może być wyświetlana między programami bądź w trakcie ich trwania, a także na początku programu w formie lokowania produktu. Reklama internetowa jest najbardziej zróżnicowana. Może bowiem mieć formę zarówno wideo, banerów, jak postów w social mediach. Natomiast reklama drukowana ma postać plakatów, ulotek lub innych papierowych wersji, a także dużych billboardów umieszczanych na budynkach, czy specjalnych konstrukcjach.

Niezależnie od wybranej formy reklamy, każda powinna być interesująca dla odbiorców, atrakcyjna wizualnie, a także w sposób prosty i zrozumiały informować o promowanych usługach bądź produktach. Ważne jest także to, aby skierować ją do odpowiedniej grupy docelowej, co zwiększa jej skuteczność, a co za tym idzie także zyski przedsiębiorstwa będącego reklamodawcą.