fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Partnerzy Google, czyli kto to?

Na czym polegają Partnerzy Google?

Definicja

Status partnera Google wiąże się z wieloma korzyściami. Otrzymują go przede wszystkim agencje marketingowe oraz reklamowe, które zarządzają kontami Google Ads w imieniu swoich klientów. Program partnerzy Google działa w wielu krajach, jednak żeby stać się jego członkiem, trzeba spełnić kilka wymagań.

3 ciekawostki o partnerach Google

1. Statusy w Google Partner

Bycie partnerem Google wiąże się z wieloma korzyściami i możliwością działania na wielu przestrzeniach. Wyróżnia się więc 3 poziomy zaawansowania uczestnictwa w programie partnerów Google. Są to:

  • status Członek
  • status Partner,
  • status partner Premium.

Każdy ze statusów gwarantuje nieco inny poziom dostępu do funkcji programu. Członków zwanych także uczestnikami jest najwięcej, z kolei status partnera Premium uzyskuje tylko 3% firm, które uczestniczą w programie.

2. Jak zostać partnerem Google

Jak już zostało wspomniane, aby móc zostać partnerem Google, trzeba spełnić szereg wymagań. Są one nieco inne w zależności od poziomu uczestnictwa. Członkiem programu może zostać każdy, kto ma konto w Google Ads. Wystarczy tylko dołączyć do programu w menedżerze konta. Na tym poziomie nie są wymagane żadne dodatkowe czynności. Z kolei, aby stać się Partnerem Google należy spełnić 3 podstawowe wymagania. Są to:

  • skuteczność – wyniki optymalizacji na poziomie 70%,
  • wydatki – konto zarejestrowane w Google Ads musi wydawać min 10 000 USD w ciągu 90 dni na cele marketingowe,
  • certyfikaty – co najmniej połowa specjalistów zatrudniana w agencji reklamowej lub marketingowej korzystająca z menedżera Google Ads musi mieć certyfikaty Google Ads.

Natomiast, aby uzyskać status Premium należy:

  • utrzymać wzrost liczby klientów,
  • utrzymać obecnych klientów,
  • posiadać zróżnicowany wachlarz usług,
  • ponosić roczne wydatki na reklamę.

Dodatkowo trzeba także spełniać wszystkie warunki dla członków programu na pozostałych poziomach.

3. Korzyści bycia partnerem Google

Korzyści, które gwarantuje Google, uzależnione są także od poziomu członkostwa. Do najważniejszych zalicza się między innymi:

  • dostęp do szkoleń oraz certyfikatów dotyczących usług Google,
  • możliwość korzystania z obszernych raportów z analiz zachowania klientów,
  • możliwość uczestnictwa w konkursach z nagrodami,
  • dostęp do materiałów dodatkowych oraz Supportu Google’a.