fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Paragraf 31, czyli co to?

Na czym polega Paragraf 31?

Definicja

Paragraf 31 to jeden ze sposobów Google na karanie webmasterów za stosowanie nieuczciwych praktyk Grey Hat SEO oraz Black Hat SEO. Paragraf ten jest dotkliwy i wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

3 ciekawostki o paragrafie 31

1. Kiedy stosowany jest paragraf 31?

Techniki pozycjonowania zaliczane do Grey i Black Hat SEO są bardzo obszerne. Jednak można wyróżnić te najczęściej wykorzystywane, po których wykryciu Google stosuje paragraf 31. Są to między innymi:

  •  stosowanie ukrytych treści,
  • zbyt duża ilość fraz kluczowych,
  • ukryte oraz niepowiązane z tematyką strony linki,
  •  tworzenie niskiej jakości stron internetowych.

Trzeba się liczyć, że wykorzystywanie także innych nieuczciwych praktyk i łamanie zasad postępowania dla webmasterów również może się wiązać z zastosowaniem paragrafu 31.

2. Konsekwencje paragrafu 31

Skutkiem zastosowania kary, jaką jest paragraf 31, jest spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jest to spadek dość gwałtowny, co aż o 30 pozycji. Oznacza to w większości przypadków, że dana strona www, która została ukarana paragrafem 31 w wynikach wyszukiwania Google, znajdzie się na 3 lub 4 stronie, a więc znaczna część użytkowników do niej nie dotrze. Dodatkowo tego rodzaju kara stosowana jest jako ostrzeżenie, że w przypadku dalszego stosowania nieuczciwych technik SEO na stronę może zostać nałożony nawet ban.

3. Jak uniknąć paragrafu 31?

Przede wszystkim chcąc uniknąć negatywnych skutków kary paragrafu 31, należy wystrzegać się stosowania nieuczciwych praktyk. Zamiast tego, warto poświęcić czas na działania, które przyniosą długofalowe efekty i mocną pozycję w czołówce rankingu wyszukiwarki Google. Aby uniknąć paragrafu 31, warto:

  • tworzyć wartościowe oraz wysokiej jakości treści,
  • optymalizacja witryny internetowej pod kątem SEO,
  • budowanie naturalnego profilu linków,
  • unikać linkowania do nieodpowiednich i niskiej jakości stron.

Dodatkowo dobrą praktyką jest stałe monitorowanie strony i szybka reakcja na zgłoszenia od użytkowników dotyczące naruszenia regulaminu Google.