fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Rozszerzenia formularzy kontaktowych, czyli co to?

Na czym polegają Rozszerzenia formularzy kontaktowych?

Definicja

Rozszerzenie formularza kontaktowego od Google Ads to opcja, która umożliwia pozyskanie danych potencjalnego klienta. Co jest istotne, rozszerzenie to działa jedynie na urządzeniach mobilnych typu smartfon, czy też tablet. Uzyskane dane zapisywane są na koncie Google Ads. Można je także pobrać do pliku CSV.

2 ciekawostki o rozszerzeniach formularzy kontaktowych

1. Jakie dane można uzyskać?

Formularz kontaktowy może zawierać wiele pól do uzupełnienia. Można uwzględnić pytania takie, jak:

  • imię i nazwisko,
  • e-mail,
  • numer telefonu,
  • kod pocztowy,
  • miasto,
  • województwo,
  • kraj,
  • stanowisko,
  • nazwa firmy,
  • służbowy e-mail,
  • służbowy telefon.

Dzięki temu, że formularz wyświetlany jest bezpośrednio w reklamie, uzyskanie danych jest łatwiejsze. Co więcej, sami klienci nie zniechęcają się do wypełniania tego rodzaju formularzy. Mogą być one dodawane do kampanii w sieci wyszukiwania oraz reklamowej, a także wideo i Discovery.

2. Tworzenie rozszerzeń formularzy kontaktowych

Stworzenie rozszerzenia formularzy kontaktowych nie jest skomplikowane i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Wystarczy jedynie zalogować się na konto Google Ads i przejść do kampanii, do której chce się dodać to rozszerzenie. Następnie trzeba wybrać zakładkę Reklamy i rozszerzenia, wybrać rozszerzenia i kliknąć w symbol +. W ten sposób ukaże się lista dostępnych rodzajów rozszerzeń, z której należy wybrać Rozszerzenie formularzy kontaktowych. Kolejne kroki to:

  • wybór odpowiedniego CTA,
  • napisanie tekstu rozszerzenia do 30 znaków,
  • tworzenie formularza kontaktowego,
  • tworzenie wiadomości o przesłaniu formularza.

Do wyboru jest kilka CTA, czyli wezwań do działania. Są to:

  • sprawdź cenę,
  • zarejestruj się,
  • złóż wniosek,
  • kontakt,
  • subskrybuj,
  • zarezerwuj teraz,
  • pobierz,
  • skorzystaj.

Tekst rozszerzenia znajduje się pod wezwaniem do działania, dlatego musi być krótki, podkreślać atrakcyjność oferty oraz nawiązywać do niej. Podczas tworzenia samego formularza kontaktowego trzeba pamiętać o nagłówku do maksymalnie 30 znaków, nazwie firmy do maksymalnie 25 znaków oraz opisie do 200 znaków. Ostatni krok to utworzenie wiadomości o przesłaniu formularza. Jest to komunikat, który zobaczy użytkownik po wypełnieniu i wysłaniu formularza. Powinien on zawierać maksymalnie 200 znaków oraz dodatkowo może także zawierać wezwanie do działania typu pobierz lub wejdź na stronę.