fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Paid Search, czyli co to?

Na czym polega Paid Search?

Definicja

Paid Search tłumacząc, to płatne wyszukiwanie. Są to inaczej mówiąc wejścia na daną stronę www z płatnych wyników wyszukiwania typu reklamy PPC, które są elementem SEM. Reklamy mogą mieć odmienne formy, a opłata pobierana jest dopiero w momencie kliknięcia w nią przez użytkownika.

3 ciekawostki o Paid Search

1. Korzyści płynące z Paid Search

Wyniki płatne w formie reklam PPC wyświetlane w wyszukiwarce Google przynoszą wiele korzyści reklamodawcom. Przede wszystkim ze względu na to, że są wyświetlane w oparciu o słowa kluczowe, treści promocyjne trafiają do osób, które są zainteresowane danym produktem bądź usługą. Do pozostałych zalet Paid Search można zaliczyć:

  • ustawienie kampanii reklamowej na konkretną lokalizację,
  • wyświetlanie reklam grupie odbiorców o konkretnym obszarze zainteresowań,
  • stosunkowo szybkie rezultaty,
  • możliwość kontrolowania wydatków poniesionych na kampanię reklamową,
  •  łatwość kontroli nad treścią przekazu.

Dodatkowo reklamy typu PPC są doskonałą formą promocji dla każdego przedsiębiorstwa bez względu na branżę.

2. Platforma Google Ads a Paid Search

Jedną z podstawowych platform, która umożliwia zakup miejsca w wynikach wyszukiwania pod reklamę, jest Google Ads. To popularna platforma wykorzystywana na całym świecie. Znana jest także z zaawansowanych opcji analizowania i targetowania, a także wyszukiwarka Google jest pierwszym wyborem wielu użytkowników, co zwiększa zasięg reklamy.

3. Koszty Paid Search, czyli reklamy w wyszukiwarce

Opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie, gdy użytkownik w nią kliknie. W tym modelu i sposobie prowadzenia działań promocyjnych stawka za kliknięcie ustalana jest na samym początku i może być bardzo odmienna w zależności między innymi od rynkowego kosztu kliknięcia w daną frazę. Mogą to być więc koszty minimalne zaczynające się od 10 zł dziennie. Możliwe jest także ustalenie maksymalnego budżetu dla danej kampanii tak, aby móc zaplanować wydatki poniesione na reklamę. Co więcej, skuteczność Paid Search można monitorować z wykorzystaniem wielu ogólnodostępnych narzędzi.