fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Reklama kontekstowa, czyli co to?

Na czym polega Reklama kontekstowa?

Definicja

Reklama kontekstowa jest reklamą internetową, która jest wyświetlana na odmiennych stronach internetowych w zależności od kontekstu treści, jakie się na nich znajdują. Dopasowanie reklam odbywa się na podstawie słów kluczowych oraz tematów na danej witrynie.

3 ciekawostki o reklamie kontekstowej

1. Zasada działania reklamy kontekstowej

Podstawą działania reklamy kontekstowej jest analiza treści zawartych na konkretnej stronie internetowej, na której reklama zostanie wyświetlona. Analizy dokonują algorytmy poprzez sprawdzenie treści, obrazów oraz innych elementów. Następnie na podstawie uzyskanych informacji dobierają dopasowane reklamy tak, aby odpowiadały tematyce i zawartości strony www, a tym samym, aby zainteresowały użytkowników.

Rozróżnia się także dwa sposoby rozliczeń za tego typu reklamę. Pierwszy z nich, to kliknięcia, a drugi wyświetlenia danej reklamy. Oznacza to, że w pierwszym modelu reklamodawca poniesie koszt tylko, gdy użytkownik kliknie w reklamę, a w drugim przypadku, gdy ją wyświetli.

2. Zalety reklamy kontekstowej

Reklamy kontekstowe niosą ze sobą wiele korzyści, dlatego stają się coraz bardziej popularne. Do głównych zalet zaliczyć można:

  • płynność dopasowania do tematyki,
  • brak konieczności używania plików cookie, co wpływa na prywatność użytkowników,
  • większe bezpieczeństwo marki,
  • większa przydatność dla reklamodawców,
  • wsparcie przez AI,
  • łatwość wdrożenia.

Dodatkowo do zalet reklam kontekstowych zaliczyć można elastyczność, precyzyjność oraz stosunkowo niski koszt. W połączeniu z dopasowaniem treści do grupy odbiorców, jest także bardzo skuteczna.

3. Kiedy stosować reklamę kontekstową?

Rodzajów reklam i sposobów promocji jest wiele. Reklama kontekstowa jest dobrym wyborem dla tych przedsiębiorstw, którym zależy na dotarciu do klientów w sposób naturalny, a także zwiększeniu grona odbiorców. Ponadto ten rodzaj reklamy sprawdzi się w przypadku:

  • chęci skutecznego zainteresowania treściami odbiorców materiałów promocyjnych,
  • chęci zwiększenia sprzedaży,
  • konieczności pozyskania nowych leadów.