fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Rozszerzenie lokalizacji, czyli co to?

Na czym polega Rozszerzenie lokalizacji?

Definicja

Rozszerzenie lokalizacji to jeden z kluczowych elementów kampanii reklamowej, który ma wpływ na marketing lokalny. Pozwala na dodanie dodatkowych informacji do reklam przez reklamodawców o lokalizacji przedsiębiorstwa, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania.

2 ciekawostki o rozszerzeniu lokalizacji

1. Korzyści rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenie lokalizacji wyświetla się w momencie, gdy użytkownik wpisze słowa kluczowe związane z lokalizacją danego przedsiębiorstwa. Taka opcja daje wiele korzyści. Są to przede wszystkim:

  • wzrost konwersji – użytkownicy są bardziej skłonni do skorzystania z oferty, gdy widzą, że jest ona dostępna w pobliżu ich lokalizacji,
  • personalizacja treści – dzięki geolokalizacji użytkownicy otrzymują spersonalizowane reklamy i treści,
  • wzrost ruchu w sklepach oraz lokalach świadczących usługi stacjonarnie – geolokalizacja przyciąga klientów, którzy znajdują się w pobliżu,
  • lepsze targetowanie – reklamy mogą być kierowane do osób znajdujących się w ściśle określonym położeniu geograficznym, co wpływa na efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego,
  • możliwość promowania ofert lokalnych i promocyjnych.

Ponadto do korzyści rozszerzenia lokalizacji zalicza się także możliwość analizy danych. Reklamodawcy na podstawie uzyskanych danych mogą badać zachowania użytkowników w różnych lokalizacjach, co z kolei pozwala na lepsze zrozumienie klientów i ich potrzeb.

2. Dodawanie rozszerzenia lokalizacji

Sposób dodawania rozszerzenia lokalizacji może się nieco różnić w zależności od wykorzystywanej platformy reklamowej. W przypadku Google Ads należy wejść w ustawienia konkretnej kampanii, wybrać z listy Rozszerzenie lokalizacji oraz wprowadzić dane, takie jak adres, godziny otwarcia, czy też numer telefonu. W każdej chwili można oczywiście te dane aktualizować, co jest istotne, szczególnie gdy były jakieś zmiany przykładowo w godzinach otwarcia.