fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Sprawdzenie responsywności, czyli co to?

Na czym polega Sprawdzenie responsywności?

Definicja

Responsywność jest określeniem używanym w przypadku stron internetowych. Sprawdzenie responsywności to zatem analiza, czy dana strona www posiada zdolność do dostosowania się do różnych rozmiarów, a także rozdzielczości ekranów urządzeń w celu zapewnienia komfortowego przeglądania.

2 ciekawostki o sprawdzaniu responsywności

1. Test responsywności

Każdy administrator i właściciel witryny internetowej może sprawdzić, czy jest ona responsywna i w jakim stopniu. Sposobów, aby to zrobić, jest kilka. Można wykorzystać gotowe i w budowane narzędzia deweloperskie, jak przykładowo Chrome DevTools. Narzędzia tego typu pozwalają symulować, jak wygląda dana strona internetowa na różnorodnych rozmiarach ekranów. Dodatkowo można bardzo szybko zidentyfikować problemy z funkcjonalnością, czy wyglądem strony, a także elementami interaktywnymi.

Inną metodą na sprawdzenie, czy dana strona jest responsywna, jest otworzenie jej na dowolnej przeglądarce, a następnie zwężenie okna. Jeżeli strona dopasowała się do nowego, mniejszego rozmiaru okna, oznacza to, że jest responsywna. Warto jednak zwrócić uwagę, czy wyświetla się w całości, czy trzeba używać poziomego suwaka, aby zobaczyć pozostałą część witryny. Jeśli tak jest, to niestety, ale strona nie ma zdolności dostosowywania się do różnych rozmiarów ekranów.

2. Dlaczego warto sprawdzać responsywność?

Responsywna strona jest bardziej przyjazna. Oznacza to, że każdy użytkownik może wyświetlić ją na dowolnym urządzeniu i cieszyć się z jej pełnej funkcjonalności. W przypadku, gdy strona nie jest responsywna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik ją opuści, nie sprawdzając zawartości, ani nie podejmując pożądanych czynności. Dla właściciela strony jest to utrata potencjalnego klienta.

Ponadto responsywność strony jest cechą, która jest ceniona przez Google. Dlatego też ma ona wpływ na pozycjonowanie SEO. Responsywne witryny internetowe są bowiem wyżej rankowane w wynikach wyszukiwania.