Kod statusu http wskazujący wyszukiwarce zmianę w obszarze konkretnego adresu URL. Z perspektywy użytkownika to zaś po prostu przeniesienie na właściwą stronę bez konieczności oglądania komunikatu o błędzie 404, czyli nieistniejącej witrynie. Służy ono optymalizowaniu czasu, jaki dana osoba spędza na przeglądaniu strony i ułatwia sprawne nawigowanie po niej. Pozwala także na uniknięcie długotrwałej migracji danych, skutkującej często spadkiem pozycji w wyszukiwarce. Zamiast tego uzyskuje się praktycznie tę samą lub tylko odrobinę mniejszą popularność w wyszukiwarce.
Sytuacje, w których warto zdecydować się na przekierowanie 301
Sprawne przeniesienie danych najlepiej wykorzystywać przy każdej, nawet drobnej zmianie. Szczególnie warto się nią zająć kiedy dochodzi do uaktualnienia:
- adresu z WWW na jego brak oraz kiedy dana witryna zaczyna używać szyfrowania SSL (z http przechodzi na https) – jeśli przeglądarka zobaczy dwie strony z takimi samymi treściami różniące się wyłącznie adresem, od razu ukarze wersję powstałą później, czyli właśnie tę, która ma się stać właściwą, przeniesienie danych pozwala uniknąć tego typu sytuacji;
- domeny – kiedy w adresie dochodzi do zmiany nawet jednej literki, może nastąpić sytuacja analogiczna do powyższej, najlepiej też zapewnić użytkownikom płynne przejście ze starej witryny na nową, więc to kwestia nie tylko optymalizacji pod SEO, lecz także dla komfortu potencjalnych odbiorców;
- treści strony – niezależnie od tego, czy usuwa się notkę z bloga, czy dodaje inną kategorię towarów do sklepu internetowego, przekierowanie pozwala uniknąć konfuzji i niewłaściwego oskarżenia o kopiowanie danych.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index