fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Promocja strony internetowej, czyli co to?

Na czym polega Promocja strony internetowej?

Definicja

Promocja strony internetowej to działania, które dążą do dużego ruchu na stronie, znaczącej liczby stałych i lojalnych klientów, a także zwiększenia konwersji zakupowej. Wszystko to przekłada się na widoczność danej witryny w Internecie, a co za tym idzie na zyski.

3 ciekawostki o promocji strony internetowej

1. Działania SEO

Jednym z kluczowych oraz skutecznych sposobów na wypromowanie strony internetowej jest pozycjonowanie SEO. Polega ono na poprawie pozycji strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to możliwe między innymi dzięki zoptymalizowaniu treści tak, aby były wartościowe oraz merytoryczne. Ważne są także słowa kluczowe, linkowanie, meta opisy oraz optymalizacja grafik. Ponadto warto zadbać o poprawność funkcjonowania strony oraz łatwą nawigację.

2. Promocja z wykorzystaniem narzędzi Google

Google oferuje wiele narzędzi, przy pomocy których odpłatnie można promować daną witrynę internetową. Jest to między innymi Google Ads. System reklam jest niezwykle skuteczny, ponieważ treści promujące docierają do wielu użytkowników wyszukiwarki Google. Ponadto Google Ads oferuje kilka formatów reklamy, co pozwoli na dopasowanie do potrzeb danego przedsiębiorstwa, a także jego potencjalnych klientów. Dostępne formy reklam to:

  • reklama wideo na YouTube,
  • reklama w wyszukiwarce Google,
  • remarketing Google Ads,
  • reklama produktowa dla sklepów.

Dobrze zaplanowana kampania reklamowa pozwala stosunkowo szybko uzyskać efekty w postaci zwiększenia widoczności w sieci.

3. Social media jako narzędzie promujące stronę internetową

W obecnych czasach prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych jest istotne. Publikacja interesujących wydarzeń, postów opisujących usługę lub produkty, a także krótkie posty o charakterze poradnikowym to świetny sposób na promocję. Dodatkowo można skorzystać z systemu Facebook Ads, który pozwala kierować reklamy do użytkowników z konkretnej grupy docelowej, co zwiększa skuteczność działań promocyjnych.