Algorytm stworzony w celu filtrowania treści sztucznie nabijających wyższą pozycję w wyszukiwarce. Na bieżąco monitoruje on wszystkie treści pojawiające się w Internecie i reaguje w odpowiedzi na wszystkie zmiany. Oznacza to, że strona, która została przez algorytm oceniona negatywnie, po wprowadzeniu koniecznych zmian, może w ten sposób cofnąć swoją karę i odwrotnie – dobrej jakości witryna, która zaczyna stosować nieprzepisowe zagrania, stosunkowo szybko zostanie ukarana.
Na jakiej zasadzie działa Pingwin Google?
Pingwin Google zajmuje się przede wszystkim wyszukiwaniem słabej jakości linków, mających za zadanie podbić pozycję danej witryny w wyszukiwarce. Mimo że ich duża ilość chwilowo zapewni taki efekt, to algorytm prędko weryfikuje odnośniki i jeśli nie są one wartościowe, to karze dany portal, obniżając jego pozycję. Na podobnej zasadzie nagradza on strony z organicznymi hiperłączami oraz oryginalnymi treściami podanymi w sposób przyjazny dla użytkownika. Należy zatem kierować się zasadami White Hat SEO i unikać wszelkich nieetycznych sposobów na sztuczne zwiększenie zainteresowania.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index