Termin „reklama displayowa” odnosi się do szeregu działań marketingowych, których celem jest skuteczne przyciągnięcie odbiorcy treści i zachęcenie do wykonania określonego działania. Są wykorzystywane w konwencjonalnych kampaniach reklamowych, a także remarketingowych. Wśród ich form wyróżniamy:

  • banery – niewielkie, klikalne grafiki przekierowujące do określonej witryny,
    pełnoekranowe – są to poprzedzające wyświetlenie właściwej strony www,
  • video – do ich emisji najczęściej wykorzystywany jest YouTube, Facebook oraz Instagram. Stanowią atrakcyjną wizualnie formę promocji,
  • natywne – tego rodzaju reklama displayowa jest adaptowana do konkretnej treści tak, by stanowić spójność z całością przekazu serwisu internetowego albo newslettera czy bloga firmowego,
  • social media ads – kampanie reklamowe w mediach społecznościowych są jednymi z najczęściej wykorzystywanych w większości strategii marketingowych.

Zaletą reklamy displayowej jest skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta poprzez ich atrakcyjność wizualną i zastosowanie technik nowoczesnych psychologicznych marketingu.