Termin „reklama displayowa” odnosi się do szeregu działań marketingowych, których celem jest skuteczne przyciągnięcie odbiorcy treści i zachęcenie do wykonania określonego działania. Są wykorzystywane w konwencjonalnych kampaniach reklamowych, a także remarketingowych. Wśród ich form wyróżniamy:
- banery – niewielkie, klikalne grafiki przekierowujące do określonej witryny,
pełnoekranowe – są to poprzedzające wyświetlenie właściwej strony www, - video – do ich emisji najczęściej wykorzystywany jest YouTube, Facebook oraz Instagram. Stanowią atrakcyjną wizualnie formę promocji,
- natywne – tego rodzaju reklama displayowa jest adaptowana do konkretnej treści tak, by stanowić spójność z całością przekazu serwisu internetowego albo newslettera czy bloga firmowego,
- social media ads – kampanie reklamowe w mediach społecznościowych są jednymi z najczęściej wykorzystywanych w większości strategii marketingowych.
Zaletą reklamy displayowej jest skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta poprzez ich atrakcyjność wizualną i zastosowanie technik nowoczesnych psychologicznych marketingu.
N
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
P
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
S
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
T
U