fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Profil linków, czyli co to?

Na czym polega Profil linków?

Definicja

Profil linków to wszystkie odnośniki, które prowadzą do konkretnej strony internetowej. Jego jakość jest bardzo istotna dla pozycji witryny w wynikach wyszukiwania i oceniana na podstawie między innymi źródła, rodzaju i anchorów stosowanych w linkowaniu.

3 ciekawostki o profilach linków

1. Z czego składa się profil linków?

Wszystkie linki zewnętrzne, czyli profil linków to bardzo ogólne określenie. Profile linków składają się z kilku podstawowych elementów:

  • sposobu, w jaki dany link został pozyskany,
  • anchor tekstu,
  • typu oraz atrybutu linku,
  • liczby linków przychodzący i wychodzących.

Metody na pozyskanie linków są bardzo różnorodne. Jednak nie zawsze mają one wpływ na jakość tych odnośników. W przypadku anchor tekstu, jego treść powinna być zdywersyfikowana, a sam anchor wysokiej jakości oraz dopasowany tematycznie. Natomiast liczba linków jest istotnym, lecz nie najważniejszym parametrem. Pożądany jest przyrost liczby odsyłających domen, przy czym stosowanie tutaj technik Black Hat SEO w celu osiągnięcia dużej ilość linków zewnętrzny będzie karane.

2. Narzędzia do analizy jakości profilu linków

Budowanie profilu linków o wysokiej jakości jest ważnym elementem pozycjonowania strony. Dlatego też warto sprawdzać jakość pozyskanych linków zewnętrznych. Można to zrobić przy użyciu odpowiednich narzędzi takich, jak:

  • Google Search Console,
  • Majestic,
  • Moz,
  • Ahrefs.

Dbałość o wysoką jakość profilu linków przekłada się na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Z tego też powodu, zaleca się regularnie analizować jakość pozyskanych linków.

3. Źródła linków zewnętrznych

Odnośniki do strony internetowej, które są profilem linków, mogą być pozyskiwane na wiele sposobów. Najczęściej są to:

  • wpisy na forach,
  • artykuły sponsorowane,
  • komentarze na blogach,
  • katalogi internetowe,
  • social media,
  • linki partnerskie.

Aby osiągnąć lepsze wyniki, zaleca się korzystanie z kilku źródeł jednocześnie w celu poszerzania profilu linków.