fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Phantom Google, czyli co to?

Na czym polega Phantom Google?

Definicja

Phantom Google to algorytm Google, który został stworzony, w celu sprawdzania treści na stronach internetowych pod kątem jakości. Bardzo precyzyjnie odróżnia strony o wysokiej wartości merytorycznej od tych o niskim contencie.

2 ciekawostki o Phantom Google

1. Kluczowe obszary analizy algorytmu Phantom Google

Algorytm Phantom Google skupia się przede wszystkim na elementach, które wpływają na zachowanie użytkownika na konkretnej stronie. Największą uwagę algorytm zwraca na:

  • błędy techniczne oraz problemy z funkcjonowaniem strony,
  • jakość tekstu,
  • zbyt dużą ilość reklam na stronie,
  • optymalizację strony pod kątem SEO,
  • kopiowanie treści.

Aby szybko sprawdzić, czy strona nie zawiera błędów, warto posłużyć się gotowymi narzędziami do analizy. Natomiast jakość tekstu oceniana jest nie tylko w przypadku głównej strony, ale też na kolejnych podstronach i w przypadku jego znikomej ilości lub braku, traktowana jako niska jakość strony. Zbyt duża ilość reklam, czy też treści kopiowane z innych stron sprawiają, że algorytm Phantom Google zakwalifikuje stronę do nałożenia kary.

2. Dostosowanie strony pod Phantom Google

Phantom Google w większości przypadków skupia się na dużych serwisach internetowych. Chcąc uniknąć kary, która może być dotkliwa, warto przestrzegać kilku podstawowych zasad:

  • zadbać o użyteczne i wiarygodne treści,
  • zadbać o strukturę strony ułatwiającą nawigację,
  • nie stosować zbyt dużego nasycenia frazami kluczowymi,
  • ograniczyć ilość pojawiających się reklam,
  • unikać obrazków bez opisu,
  • zadbać o sprawność techniczną strony.

Warto także na bieżąco monitorować witrynę i aktualizować treści, sprawdzać w przypadku forów, czy nie pojawiają się tam spamerskie komentarze, a także wykonać audyt SEO. Te działania z pewnością pozwolą ustrzec się przed nałożeniem kary, która może objąć filtr całej witryny lub jej podstron, czego efektem może być spadek pozycji w wynikach wyszukiwania, a także zmniejszona ilość ruchu na stronie lub podstronie objętej karą.