fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Podcast, czyli co to?

Na czym polega Podcast?

Definicja

Podcast to popularna forma internetowej publikacji audio. Może mieć ona formę dźwięku bądź nagrania wideo, czy też być pojedynczą publikacją, a także całą ich serią. Słuchacz może pobierać pliki lub korzystać ze streamingu online.

3 ciekawostki podcastach

1. Cechy wyróżniające podcast

Podcast może mieć różną długość, jednak zawsze ma ściśle określony temat. Popularną praktyką jest nagrywanie kilku odcinku, które mogą trwać od kilkunastu minut do nawet 2 godzin. Tematyka podcastów może być dowolna i dotykać zarówno specjalistycznych dziedzin, jak i problemów życia codziennego. Może mieć także format poradnika, edukować, a także być źródłem inspiracji.

2. Gdzie słuchać podcastów?

W Internecie znajduje się wiele możliwości na słuchanie podcastów. Do najpopularniejszych aplikacji zalicza się:

  • Apple Podcast,
  • Google Podcast,
  • Spotify,
  • Pocket Casts,
  • Overcast,
  • Apple Music,
  • Amazon Music.

Dodatkowo odtwarzanie podcastów możliwe jest na stronach internetowych ich twórców, a także na kanałach YouTube. Co jest istotne, podcasty mogą być słuchane z komputerów oraz urządzeń mobilnych i nie wymagają specjalnego i dodatkowego oprogramowania.

3. Zalety podcastów

Obecnie podcasty zyskały wielu zwolenników. Wszystko ze względu na to, że oferują duże korzyści. Do najważniejszych zalicza się:

  • możliwość słuchania podczas innych czynności – przykładowo jazdy na rowerze,
  • brak konieczności angażowania wzroku,
  • do odsłuchu wystarczą zwykłe słuchawki podłączone do telefonu lub komputera,
  • łatwość produkcji,
  • lepszy odbiór reklamy zamieszczanej w podcastach,
  • możliwość nawiązania bliższej relacji z odbiorcami,
  • łatwość przyswajania nowych informacji.

Ponadto sponsorowanie podcastów bądź ich tworzenie pomaga budować markę oraz zaufanie. Nagrywanie podcastów jest z tego względu jednym z narzędzi marketingowych.