fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Sieć wyszukiwania, czyli co to?

Na czym poelga Sieć wyszukiwania?

Definicja

Sieć wyszukiwania jest zbiorem aplikacji i stron internetowych, na których wyświetlane są reklamy. Są one z reguły dopasowane do zapytań użytkowników, co zwiększa szanse, że zostaną zauważone. Główną częścią sieci wyszukiwania jest wyszukiwarka Google, która codziennie używana jest przez wielu użytkowników.

3 ciekawostki o sieci wyszukiwania

1. Zasada działania

Sieć wyszukiwania oparta jest o zapytania, które wpisują użytkownicy w pole wyszukiwarki. Wpisana fraza jest analizowana przez algorytmy Google pod względem intencji oraz kontekstu. Następnie pojawiają się wyniki oraz reklamy, które są dopasowane do danego zapytania. Wyświetlają się w różnych miejscach, z boku lub pomiędzy wynikami wyszukiwania. Najczęściej jednak reklamy widoczne są na górze. Oczywiście sieć wyszukiwania działa zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

2. Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania

Reklamodawcy mają do wyboru kilka wariantów reklam, które pojawią się w wynikach wyszukiwania. Są to reklamy:

  • tekstowe,
  • wideo,
  • graficzne,
  • produktowe.

Reklamy tekstowe są najbardziej popularne. Składają się z tytułu, krótkiego opisu na dwie linijki oraz adresu URL. Są zwięzłe, a także proste i niezwykle efektywne. Natomiast reklamy wideo są rzadziej spotykane, jednak zyskują na znaczeniu za sprawą integracji z YouTube. Zazwyczaj to krótkie filmiki, które pojawiają się przed odtwarzanym materiałem, w jego trakcie lub na pasku bocznym. Z kolei reklamy graficzne mają postać banerów lub animacji, a te produktowe prezentują konkretne produkty na podstawie danych z Google Merchant Center.

3. Zalety sieci wyszukiwania

Zalet korzystania z sieci wyszukiwania przez przedsiębiorców jest wiele. Wśród tych najważniejszych zalicza się:

  • dotarcie do bardzo szerokiej grupy klientów,
  • kontrolę kosztów,
  • precyzyjne kierowanie reklam do użytkowników zainteresowanych daną tematyką,
  • zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania,
  • możliwość budowania zaufania,
  • możliwość korzystania z narzędzi analitycznych,
  • elastyczność.