słownik pojęć marketingowych
Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
Personalizacja wyników wyszukiwania – definicja. Co to jest?

Proces dopasowania przez Google wyników pasujących do wcześniejszych danych pozyskanych przez algorytmy tej wyszukiwarki. Dzięki niemu każdy użytkownik jest w stanie ujrzeć wyłącznie oferty dostosowane do swoich preferencji. Wynikają one z ciągłej analizy kilku elementów: historii przeglądania oraz wcześniejszego wyszukiwania fraz, zapisanych w Gmailu kontaktów, lokalizacji, a także adresu IP. Umożliwia to zwiększenie szans zakupu lub wejścia na daną stronę ze względu na jej dopasowanie do gustu danej osoby.
Jaka jest specyfikacja personalizacji wyników wyszukiwania?
Działanie personalizacji różni się w zależności od tego, czy użytkownik zalogował się do konta Google, czy nie. W przypadku gdy korzysta z pełni usług wyszukiwarki, dane są przechowywane za pomocą funkcji Historia online, którą da się wyłączyć, jeśli dana osoba nie życzy sobie zbierania informacji. Można także usunąć z niej konkretne rzeczy, jednak należy pamiętać, że te same wyszukiwania w przyszłości zapiszą się w Historii. Jeśli użytkownik korzysta z Google poza swoim kontem, dane przechowuje specjalny serwer i są one automatycznie kasowane po 180 dniach. Wyłączyć tę funkcję można poprzez anulowanie dostosowania przeglądarki. Opcja dostępna jest w ustawieniach.
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja