fbpx

słownik pojęć marketingowych

Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja

Personalizacja wyników wyszukiwania – definicja. Co to jest?

Personalizacja wyników wyszukiwania - co to jest, definicja

Proces dopasowania przez Google wyników pasujących do wcześniejszych danych pozyskanych przez algorytmy tej wyszukiwarki. Dzięki niemu każdy użytkownik jest w stanie ujrzeć wyłącznie oferty dostosowane do swoich preferencji. Wynikają one z ciągłej analizy kilku elementów: historii przeglądania oraz wcześniejszego wyszukiwania fraz, zapisanych w Gmailu kontaktów, lokalizacji, a także adresu IP. Umożliwia to zwiększenie szans zakupu lub wejścia na daną stronę ze względu na jej dopasowanie do gustu danej osoby.

Jaka jest specyfikacja personalizacji wyników wyszukiwania?

Działanie personalizacji różni się w zależności od tego, czy użytkownik zalogował się do konta Google, czy nie. W przypadku gdy korzysta z pełni usług wyszukiwarki, dane są przechowywane za pomocą funkcji Historia online, którą da się wyłączyć, jeśli dana osoba nie życzy sobie zbierania informacji. Można także usunąć z niej konkretne rzeczy, jednak należy pamiętać, że te same wyszukiwania w przyszłości zapiszą się w Historii. Jeśli użytkownik korzysta z Google poza swoim kontem, dane przechowuje specjalny serwer i są one automatycznie kasowane po 180 dniach. Wyłączyć tę funkcję można poprzez anulowanie dostosowania przeglądarki. Opcja dostępna jest w ustawieniach.