Proces dopasowania przez Google wyników pasujących do wcześniejszych danych pozyskanych przez algorytmy tej wyszukiwarki. Dzięki niemu każdy użytkownik jest w stanie ujrzeć wyłącznie oferty dostosowane do swoich preferencji. Wynikają one z ciągłej analizy kilku elementów: historii przeglądania oraz wcześniejszego wyszukiwania fraz, zapisanych w Gmailu kontaktów, lokalizacji, a także adresu IP. Umożliwia to zwiększenie szans zakupu lub wejścia na daną stronę ze względu na jej dopasowanie do gustu danej osoby.
Jaka jest specyfikacja personalizacji wyników wyszukiwania?
Działanie personalizacji różni się w zależności od tego, czy użytkownik zalogował się do konta Google, czy nie. W przypadku gdy korzysta z pełni usług wyszukiwarki, dane są przechowywane za pomocą funkcji Historia online, którą da się wyłączyć, jeśli dana osoba nie życzy sobie zbierania informacji. Można także usunąć z niej konkretne rzeczy, jednak należy pamiętać, że te same wyszukiwania w przyszłości zapiszą się w Historii. Jeśli użytkownik korzysta z Google poza swoim kontem, dane przechowuje specjalny serwer i są one automatycznie kasowane po 180 dniach. Wyłączyć tę funkcję można poprzez anulowanie dostosowania przeglądarki. Opcja dostępna jest w ustawieniach.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index