fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Slogan reklamowy, czyli co to?

Na czym polega Slogan reklamowy?

Definicja

Slogan reklamowy to chwytliwe hasło, które powinno określać wartości marki, czy też stanowić jej motto. Obecnie jest to jeden z kluczowych elementów reklamy, który pozwala wyróżnić daną markę na tle innych.

3 ciekawostki o sloganie reklamowym

1. Najważniejsze cechy sloganów reklamowych

Przede wszystkim każdy slogan reklamowy powinien być dość zwięzły. Zazwyczaj składa się z kilku wyrazów. Dzięki temu łatwo go zapamiętać i kojarzyć z konkretną firmą. Jego zadaniem jest także promocja i zwiększenie rozpoznawalności, dlatego też powinien być wybrany w sposób przemyślany. Treść sloganu powinna sugerować odbiorcom, czym zajmuje się dane przedsiębiorstwo. Dodatkowo trzeba mieć na uwadze, że slogan reklamowy nie jest stosowany krótkotrwale w danej kampanii reklamowej, ale jest to slogan określający daną markę, który używa się przez wiele lat.

2. Zalety stosowania sloganu reklamowego

Slogany reklamowe niosą wiele korzyści dla właścicieli firm. Przede wszystkim przyciągają uwagę, a także potencjalnych klientów. Do innych zalet stosowania sloganu reklamowego zalicza się:

  • możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji,
  • zwiększenie identyfikowalności z danym produktem bądź usługą,
  • wywoływanie wśród odbiorców pragnienia posiadania konkretnego produktu,
  • zwiększenie rozpoznawalności,
  • dłuższe pozostanie w pamięci klientów,
  • zwiększenie ilości klientów.

Dodatkowo warto także wiedzieć, że dobry slogan reklamowy może także tworzyć więź emocjonalną między marką a klientem oraz doprowadzić do zyskania sporej grupy lojalnych i stałych klientów.

3. Tworzenie skutecznego sloganu reklamowego

Aby slogan reklamowy był dobry oraz przynosił oczekiwane korzyści, w czasie jego opracowywania należy pamiętać o kilku zasadach. Są to:

  • pisanie treści językiem korzyści,
  • gra słów,
  • używanie nazwy marki,
  • zrobienie researchu,
  • prosty i jasny przekaz.

Ważną zasadą jest także posługiwanie się nieskomplikowanym językiem, który będzie zrozumiały dla każdego. Z tego też względu zaleca się unikanie zwrotów branżowych w treści sloganu reklamowego.