fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strona główna, czyli co to?

Na czym polega Strona główna?

Definicja

Strona główna, zwana także stroną startową bądź domową, to pierwsza strona danego serwisu. Wyświetla się ona jako pierwsza po wpisaniu głównego adresu internetowego. Znajdują się na niej linki do podstron oraz najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie.

3 ciekawostki o stronie głównej

1. Zawartość strony głównej

Elementy strony głównej nie są ściśle określone, jednak treści na niej umieszczane nie mogą być przypadkowe. Tworząc content na stronę, należy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, w jakim celu zostaje stworzona dana strona. Przykładowe elementy, jakie mogą znaleźć się na stronie głównej to:

  • przywitanie odwiedzających w formie krótkiego i chwytliwego nagłówka,
  • przedstawienie unikalności marki,
  • uporządkowane menu,
  • pasek wyszukiwania,
  • logo,
  • dane kontaktowe,
  • opinie klientów,
  • elementy nawigacyjne.

Nie powinno zabraknąć także informacji o ofercie. Powinna być ona przedstawiona językiem korzyści, a także jasno prezentować, czym się dana firma zajmuje oraz jak się wyróżnia na tle konkurencji.

2. Strona główna a pozycjonowanie

W przypadku danej domeny istotne jest nie tylko pozycjonowanie zakładek produktowych. Równie ważne są działania promujące stronę główną. Wszystko ze względu na to, że pożądane jest, aby użytkownik szukający danej firmy w Internecie mógł trafić na jej stronę główną. Dlatego też warto zwrócić uwagę na optymalizację strony głównej pod względem SEO. W tym celu należy zadbać o:

  • zbieżność nazwy strony z działalnością firmy,
  • misje firmy,
  • dane kontaktowe,
  • przyciski, które kierują do mediów społecznościowych,
  • opis meta z głównym celem działalności,
  • przejrzyste menu,
  • przyciągające uwagę hasło.

Oczywiście pozycjonowanie strony głównej nie jest koniecznością, jednak pozwala na poprawę jej wyników wyszukiwania na nazwę brandową.

3. Aspekty wizualne strony głównej

Poza samą treścią istotne jest także dopracowanie strony głównej pod względem graficznym. Odpowiedni motyw, a także kolorystyka, czy czcionka powinny być przyjemne dla oka, ale też spójne z tym, co dana marka oferuje. Ponadto podstrony także powinny nawiązywać stylem do strony głównej.